En hyllning av Jan Malmsjö med ett pärlband av hans melodier från Allsång på Skansen 2012. Personer Olle Adolphson-Snurra Min Jord ... Snurra Min Jord by Plura 1950 kom han in på Dramatens elevskola, fick sedan arbete på Göteborgs Stadsteater där han medverkade i kabarén Två Åsnor med Snurra min Jord. Snurra min jord / Jan Malmsjö Stockholm : Decca, [1958] 1. Bland det mest gripande jag vet är när Jan Malmsjö ... vackra baryton kommer till sin rätt. Jan är en av vår tids största artister, skådespelare och sångare som egentligen inte behöver någon närmare presentation. Snurra min jord. Framträdandet blev en stor succé och inledde Malmsjös karriär som skivartist. 8.7k. Snurra min jord. Engagerad vid Göteborgs Stadsteater 1953-58 där han bl a gjorde kabarén Två åsnor och Snurra min jord. Utbildad vid Dramatens elevskola 1950-53. ... (O Benny A)version av Jan Malmsjö fantasiska prestation anno 1958. Att höra Jan Malmsjö sjunga ´´Snurra min jord´´ får mig att stänga av illa kvickt. Play Snurra Min Jord Chords using simple video lessons Som nioåring debuterade Jan på scen i operetten Franzie. Björn Skifs & Agnes - When You Tell The World You&# Jan Malmsjö-Snurra Min Jord. 1959 medverkade han i den första tv-teatersensemblen och första halvan av 1960-talet innebar en hektisk period med en blandning av teater, film och tv. Snurra Min Jord Chords by Helen Sjoholm with guitar chords and tabs. (svensk text: Lars Forsell) Artist: Jan Malmsjö Music: Léo Ferré Chord analysis: Mats Fagergren (Mats.Fagergren@roxling.com) 2015-07 … Jan Wilhelm Malmsjö, född 29 ... för första gången sjöng Lars Forssells Snurra min jord. lyrics snurra min jord jan malmsjö Sök: fakturera översätt engelska myntasås torkad mynta. Som tidiga "Snurra min jord" (1958) av Leo Ferré, eller "Under alla broar" (1961). Efter att ha gått ut elevskolan var Malmsjö engagerad vid Göteborgs stadsteater 1953-58, där han bland annat medverkade i kabarén Två åsnor och för första gången sjöng Lars Forssells Snurra min jord. Svensk mediedatabas (SMDB) - Snurra min jord ... Snurra min jord / Jan Malmsjö Stockholm : Decca, [1958] Spår Jan är en av vår tids största ... fick sedan arbete på Göteborgs Stadsteater där han medverkade i kabarén Två Åsnor med Snurra min Jord. ... Snurra min jord. Song: Snurra Min Jord. Jag tillhör ej den snurriga typen i betydelsen vimsig, i alla fall om jag får säga det själv. Snurra min jord – en gammal schlager med Jan Malmsjö om jag inte minns helt fel. Jan Malmsjö. 3:21. Snurra min jord lyrics: Du snurrar, min jord, som en stjärna Du virvlar i vind som en tärna Som fartyg har virvlande tärnor har jorden en snurra av stjärnor Snurra min jord … Teatraliskt vass är hans tolkning av "Mackie Kniven" (1961) och fräckt temperamentsfull "Bygga upp ett stort berg" (1963). Lyrics to 'Snurra Min Jord' by Jan Malmsjö. I slutet av sin göteborgsvistelse sjöng han Lars Forssells Snurra min jord i revyn Två åsnor. Lars Lönndahl- Tangokavaljeren (Lyrics) 698.0. ... Tänk förresten att höra Thorsten Flink sjunga ´´snurra min jord Jan Malmsjö, Gunnar Uddén, Meta Velander, Siv Wennberg, Andreas Gustavsson, Åsa Jonsson, Katarina Josephsson, Anna Lindén, Anders Öjebo & … Jan Malmsjö sjunger några paradlåtar, som ”En sång, en gång, för längesen”, ”Snurra min jord”, ”Under alla broar” och ”Calcutta”. Priser i: gestaltande beskrivning nervös. Snurra Min Jord Chords - Jan Malmsjo, version (1). Jan Malmsjö uppträdde på Lotta på Liseberg med låten Snurra min jord. Jan Malmsjö - Snurra min jord - Lotta på Liseberg (TV4) 3:27. Passande rubrik för dagens blogg.