Modellerna är; Iphone 5 16gb (jobbet) // IOS 8.1.2 (12B440) Med Apple iPhone XS Max får du större skärm, 6,5 tum, och 1,5 timmar bättre batteritid jämfört med iPhone XS. Alltså att alla missade samtal, uppringa osv på jobbtelefon syns på den privata och vise versa. Det handlar med andra ord om något som Apple gör för att underlätta för iOS-användare. Om du har funktionen Samtal väntar aktiverad, både i din iPhone och som tjänst hos operatören, piper telefonen till mjukt och du får valet om du vill parkera nuvarande samtal och ta det andra, eller ignorera det inkommande samtalet. Har haft samma problem sen i somras med min iPhone 3GS. Ställa in iPhone-mobilsamtal Använd iPhone-mobilsamtal med en Mac, iPhone, iPad eller iPod touch som uppfyller systemkraven för Synkad . Börja med att starta en säkerhetskopiering i din gamla iPhone via Inställningar > iCloud > Lagring, säkerhetskopiering. Problemet uppstår allra oftast för Teliakunder, men även vissa med Tele2 har rapporterat problem. Har du två telefoner som du vill koppla till ett och samma abonnemang finns det en rad alternativ. Har folk som brukar ringa upp och ha flera samtal på gång samtidigt. Den kanske vanligaste lösningen är ett familjeabonnemang där upp till fem personer kan ingå i samma grupp, eller ett vanligt abonnemang där du för en extra kostnad kan lägga till telefoner till ett och samma … Jag använder dock samma Apple-ID på dem båda (för att kunna tanka ner betalappar på båda utan att behöva betala två gånger). Har folk som brukar ringa upp och ha flera samtal på gång samtidigt. Har trådlösa kontoret hos Telenor, alltså bara mobiler på jobbet. Om någon ringer toll mig så ringer det i båda telefonerna och jag kan svara i vilken av telefonerna jag vill. Jag har två iPhones och de är anslutna till samma Apple-id. ... får längre räckvidd. Sony Ericsson) på samma geografiska plats har inte problem med tappade samtal. Här är anledningen till att du kan svara på iPhone-samtal på två olika sätt. Har du inte denna tjänst aktiverad kopplas din telefonsvarare in direkt om du har en sådan, annars tutar det upptaget. Anmäl 0 Bra inlägg. Jag använder samma simkort och inget annat har ändrats, så det känns som om det är den nya telefonen som är problemet. Istället får vi välja trådlöst, lightning-lurar eller att köpa en egen hörlursadapter. Men.... det går inte att vidarebefordra samtal!!!!! (Foto: Apple) Kamera Glädjande nog man satt in samma kamera som i iPhone 6S, med den senaste tekniken och en Truetone-blixt för naturligare färger. Samtal väntar aktiverar du via Inställningar – Telefon. Det finns många smarta funktioner på din iPhone, och en del av dem har du troligen inte upptäckt än! Neecoo Magic Card Det här är en adapter som låter dig ha två simkort samtidigt, men via bluetooth. Neecoo Magic Card Det här är en adapter som låter dig ha två simkort samtidigt, men via bluetooth. Från iPhone till en annan, med iCloud. Ha såkallade telefonmöten. Jag har två iPhone på samma Apple ID, en jobbtelefon och en privat. Hej, jag bytte från en iPhone 5s till en 6s för två veckor sedan och har fått problem med att samtal bryts. Jag har synkat dom i itunes... telefonernas innehåll är EXAKT lika vad gäller telebok, appar, spel osv.. Din nya iPhone har nu samma innehåll som din tidigare iPhone. Vill du använda din iPhone till allt utom att ringa med kan du avaktivera all kommunikation via Inställningar i huvudmenyn. 12 MP-kameran med vidvinkelobjektiv, samma som i iPhone 7, jobbar sida vid sida med 12 MP … Eller det kanske inte är beroende på vad man har för telefon :P haha kanske att jag är lite dum ;) ... Nej, det brukar vara samma. Jag har haft en iPhone4... den fick sonen överta när jag skaffade en ny iPhone 4s. Du och de två kopplings mottagare av samtal på samma linje. Samtidigt har många andra inte problem alls, eller ytterst sällan. Om du tar det nya samtalet … Den har den kraftfullaste processorn i en smartphone någonsin och låter dig göra allt du brukar göra med din iPhone fast snabbare, bättre och säkrare. Apple Watch har två st hårdvaruknappar på sig, varav digitala kronan är en av dem. Tips: Tryck på "privat" bredvid namnet på en av dina ringer för att starta ett privat samtal; den andra uppringaren parkeras. Men samma sak hände när Malin ringde från en iPhone. Två år efter att Apple slopade hörlursuttaget på Iphone slopade man i år också hörlursadaptern som hittills alltid följt med Iphone-modeller utan 3,5 mm-jacket. En funktion som gör att när man är på ett gemensamt nätverk som sina andra enheter med samma Apple-ID (iPad, iPod Touch eller Mac) så ringer även dessa om man får ett samtal. Förutom att till exempel kunna ha arbetstelefon och privat mobil i en och samma enhet är dubbla simkortplatser särskilt användbart när man är utomlands och vill komplettera med ett lokalt simkort för att spara pengar eller på marknader där priserna för samtal … Gör om samma sak om du vill lägga till fler personer till konferensen. Den parkerade parten får höra pausmusik medan den är parkerad och du har alla möjligheter att exempelvis plocka nya samtal i kön eller ringa utgående samtal under tiden. Problemen började när jag uppdaterade min iphone till ios6 och jag har fått en ny telefon två gånger sen dess i tron om att det är telefonen som är trasig. Jag har haft en iPhone4... den fick sonen överta när jag skaffade en ny iPhone 4s. Samma abonnemang och samma SIM-kort i en annan telefon (t.ex. Med ip-telefoni får du fler möjligheter och kan köra videosamtal även via 3G och till flera telefoner. De som går omkring med två mobiler ... För utgående samtal byter man mellan korten med en liten knapp. Den andra är än så länge enbart en knapp som tar mig till mina favoritkontakter som jag redan har i min iPhone, eller som jag adderar genom Apple Watch-appen (max 12 st.) Där kan jag snabbt skicka ett sms eller ringa ett samtal. 12 MP-kameran med vidvinkelobjektiv, samma som i iPhone 8, jobbar sida vid sida med 12 MP-kameran med teleobjektiv som kommer ännu närmare motivet. Om du vill kan du välja att tillåta samtal på din Mac, men inte din Ipad eller tvärtom. Det är i den femte betaversionen av kommande Ios 12 som man hittat referenser till ett kommande stöd för dubbla sim i Iphone. Tala enskilt med en person: Tryck på och tryck sedan på Privat bredvid personen. Hos oss får du kraften och friheten att använda dina favorittjänster var, när och hur du vill. Svaret ligger vare sig i vilken telefon man har eller om personen som ringer finns i kontaktboken eller inte. Ett parkerat samtal hamnar ovanför det pågående samtalet och hämtas tillbaka med samma tangent. Det du behöver göra är att ta fram din Iphone och bege dig till Inställningar -> Telefon -> Samtal på andra enheter och ändra inställningarna. Sen en tid tillbaka så går nästan alla mina inkommande samtal till röstbrevlådan. Avaktivera samtal. Kan man ha det med iPhone? Här hittar du många tips och tricks för din iPhone. Läs vidare, så hittar du säkert något tips du kommer ha nytta av. Eller det kanske inte är beroende på vad man har för telefon :P haha kanske att jag är lite dum ;) ... Du får gärna berätta hur du gjorde! Med funktionen iPhone-mobilsamtal kan du ringa och ta emot samtal från din mac, iPad eller iPod touch när de enheterna är på samma nätverk som din iPhone.