Veterinärer säger faktisk att två honkatter går oftast bättre ihop än två olikakönade katter eller två hankatter. ... (gäller både honor och hanar). Honor / Kastrerade hanar ... eller gott De är vänliga i all hantering och vana vid barn och familjeliv. Vår tanke från början var att bara ha en katt men så har jag en kompis som skaffade två katter ur samma kull och hon talar sig varm om att ha två då de alltid har varandra. Jo för att vi fick höra att två honor kan ha svårt att komma överens (och det kunde vi leva med). Hane eller hona? Om man funderar på att längre fram eventuellt ha en hel flock, alltså fler än två marsvin tillsammans i en stor bur. har honor och tycker de e toppen. Katter har precis som hundar behov av stimulans, och kan också bli understimulerade om de måste vara ensamma hela dagarna. Sagas ungar från fjolåret var bruntigre. Även om huskattparningar inte är att föredra, så uppstår raskorsningar och tjuvparningar när löpande honor smiter, eller går ute okastrerade. Två super söta systrar med massor av nyfikenhet och ... kärlek och uppmärksamhet vill de ha i massor alla tre. Välj två katter ni faller för, och tänk inte för mycket på könet. ... Tre honor och två hanar… Själv har jag bara haft hanar under de ca 10 åren jag haft marsvin, och de har inte varit några större konflikter (utom nu, men då har jag 3 hanar … Mimmi & Doris. Hane eller hona är en smaksak. Anmäl 35 Bra inlägg. - Om man ska ha två hundar. En eller flera katter? Så varje gång man kelar med henne i samma rum som hennes ungar börjar de jama och kommer springande eftersom dom tror att mamma kallar! Inne- eller utekatt? Dutchess Peppermint Twist (Tussen) Är … Katter 10 år eller äldre: 1000 kr • Vuxna katter är grundvaccinerade två gånger mot kattpest och kattsnuva, kastrerade och ID-märkta. Det finns inga direkta storleksskillnader mellan dvärghamsterkönen. visst kan kosta en del att kastrera men på vissa hanar även om dom e kastrerade så kissar som för revir o "skriker" när de e parningstider- ... Katter är underbara djur! Så fort man klappar, tar upp eller pratar med henne snackar hon blandat med ett kurrande. Jag har två katter, varav en av dem har fått mjäll utmot svansroten. Hos röda och creme färgade katter döljs inte tabbymarkeringarna helt av solidanlaget. Honor Hanar ... Adopterar du två katter samtidigt kostar katt två 600 kronor. Både hanar och honor har i och för sig varit ungefär lika keliga (eller ja, i vissa fall har nästan honorna varit mer keliga än hanarna, men då har det i större grad varit på deras initiativ) men mina honor har alltid varit mer skygga av sig än hanarna. Den svarta är Bodil och hon är 3 år. Så varje gång man kelar med henne i samma rum som hennes ungar börjar de jama och kommer springande eftersom dom tror att mamma kallar! De är vana vid katter, barn och familjliv samt mycket golv tid så all energi kan få utlopp. Så fort man klappar, tar upp eller pratar med henne snackar hon blandat med ett kurrande. Hanar eller honor? Vid parning ger sköldpaddsfärgade honor cirka 50% röda hanar, eftersom dessa ärver sin färg från modern, och hon har gener för både det röda och det svarta färgämnet. Svenska Katters Sida. Katter.nu är en mötesplats för alla kattälskare! Å andra sidan läser man på uppfödares hemsidor att vissa av honorna är precis lika kelsjuka de. Har själv två äldre herrar här hemma nu. De föddes 10/10-16 och är nästan som små hundar. Vi tycker om katter! Så vi har sex katter fast tyvärr har vi inte sett en av dem på ca ett halvår så det innebär endera att den har råkat ut för något så att den inte lever eller som jag hellre vill tro på, att den hittat ett nytt hem… Är man borta många timmar under dagen bör man därför se till att katten har sällskap och överväga att skaffa två. Katter har precis som hundar behov av stimulans, och kan också bli understimulerade om de måste vara ensamma hela dagarna. Adopterbara omgående. Vill du para din huskatt ska du se till att du har hem till dom små, så att dom inte släpps vind för våg eller så att du inte blir sittande med fem stycken katter i slutändan. Är man borta många timmar under dagen bör man därför se till att katten har sällskap och överväga att skaffa två. Brittisk korthår. F-Kullen föddes den 13/12-17 (2 honor och 2 hanar) Ursäktar för dålig uppdatering men jag som har hand om hemsidan har haft semester i 1 månad, och hann tyvärr inte lägga upp på F-Kullen innan jag åkte iväg, här kommer iaf bilder mm på vår älskade F-kull, alla är tingade och flyttar i mitten på mars. Om man vill skaffa två katter samtidigt så är två hanar utmärkt – om båda kastreras när de blir könsmogna. Starka honor är vanligt hos flera djur – svaga hanar accepterar allt från kastrering till en tillvaro som spermabank. SE* Långebo’s morrhår har 4 hanar och 2 honor till salu. I våra ögon är katten lika mycket värd oavsett ras eller stamtavla. Hanar ärver sin färg från sin mor, honor ärver en färg från sin mor och en färg av sin far. Mängden katthår kan dock delvis minskas genom regelbunden borstning. I våra ögon är katten lika mycket värd oavsett ras eller stamtavla. Jag har alltid trott att det svarta är helt dominant dvs att det skulle fötts åtminstone en eller två svarta ungar med den kombinationen. De skölpaddsfärgade hankatterna har antingen kromosomuppsättningen XXY , vilket nästan alltid innebär sterilitet, eller så är individen en chimär . Nu vet jag bättre. Det beror nog på att Tindra är så framåt och går på andra honor medan hanar tar för sig lite mer. Hör av dig till oss på info@djurskyddetbohuslan.se eller 0761-17 77 81. Marsvin är flockdjur och en förutsättning för att de ska må bra och fungera som normala marsvin är att de har en eller flera kompisar. Så varje gång man kelar med henne i samma rum som hennes ungar börjar de jama och kommer springande eftersom dom tror att mamma kallar! Vilket är bäst, ha två tjejer eller två killar?? En skillnad är att det är dyrare att kastrera honor (för ja, man kastrerar såväl hon- som hankatter). Så fort man klappar, tar upp eller pratar med henne snackar hon blandat med ett kurrande. Herpes ligger latent hela livet och kan blossa upp då och då, men med rätt behandling försvinner det snabbt. Det kan hjälpa att kastrera dem eller iaf någon av dem, men det är ingen garanti. Däremot sas det att två hanar i samma hem kan börja kissa inne. Eftersom individer med två X-kromosomer vanligtvis är honor så är det mycket ovanligt med sköldpaddsfärgade hankatter (ca 1 av 3000). Dolly föddes dessvärre med herpes, som har gett fula ögoninfektioner. ... Andra gillar honor bättre. Att skaffa en hona och en hane ur samma kull är inte att föredra eftersom de … Ingen har reagerat på att ungarna som föds dör, av vilken "dålig gen" eller sjukdom, saknar betydelse. Hanar kostar lite mindre att kastrera. Busar, bråkar, den äldre tvättar den yngre tillofrån. En veterinärrekvisition som gäller hos en viss veterinär följer med adoptionsavtalet. En solidfärgad katt bär alltså två solidanlag, aa, medan en mönstrad katt antingen bär ett, Aa, eller två, AA, agoutianlag. Jag har två frågor om detta, vilket är bäst att köpa: Frontline Vet. Det kändes så märkligt att två så ordinärt färgade katter kunde få desa "skönheter till ungar". Vissa experter rekommenderar att, precis som med kinesiska, låta två hanar snarare än två honor bo tillsammans, eftersom de verkar fungera bättre tillsammans, och bråkar mindre än honorna. Jag undrar vad det är för skillnad i temperamentet mellan honor och hanar. Hanar eller honor? Första kullen består av två brunmaskade pojkar, Tristan och Timmy. Läs mer om vad som ingår och hur man betalar på sidan Adoptionskostnad.