Binda kanske känns enklare i början, man kan ha det hela tiden när man har mens om man vill. Vad är mens bra för? Står på förpackningarna ... Novachan. Jag vet inte vad gymnastiklärare har för principer med tamponger (jag ska ta reda på), men jag kan inte tänka mig att någon skulle tvinga en annan person till något som tar sjukt. Laboratoriet Eurofins i franska Aix-en-Provence har på Testfaktas uppdrag testat åtta vanliga fabrikat av tamponger. ... smärta eller ömhet i benet som bara känns när du står eller går. Sex med tampong inne?!! Natracare Ekologisk Tampong Super Plus är gjorda av 100 % ekologisk bomull för rikligt till mycket rikligt flöde. Jag är en 13 årig tjej som vill testa tampong för första gången. Men hur vet jag vilken sort jag ska köpa? – Jaha, det har jag hört talas om i skolan, svarar sonen. Flytningarna är ett sätt att visa för dig att allt står rätt till där nere så uppskatta istället dessa flytningar! ... - OB pro comfort, bara för att de är ... Sedan måste du hålla koll så den inte är inne för länge. Anonym. Jag är en 13 årig tjej som vill testa tampong för första gången. Vi alla vet nog att om man har i en tampong för länge kan man bli allvarligt sjuk och vet att det var en tjej i sthlm som dog några år sen. Detta kallas Toxic shock syndrome, TSS, tampongsjuka. ... - OB - ICA - Euroshopper - Tampax - Natracare ... Dessutom måste en tampong behålla sin form utan att vara för hård. – De kallas för kondomer, min son. – Vad är det där? Tampax - Hej! ... dvs mindre än 2 kr/st. Män använder dem för att ha säker sex, svarar pappan. Tampongen har vridna kanaler som samlar upp mensen och gör att du kan känna dig fräsch och trygg! Bakom dagens droppsystem och olika absorptionsklasser står den internationella branschorganisationen Edana, där flera av de största tampongtillverkarna är medlemmar. - En tampong är nästan lika stort som ett lilfinger som man för in i fittan då man har mens. * Jag provade först MINI OB, och tog ut den efter ca 2 timmar. Jag är en 13 årig tjej som vill testa tampong för ... De har fler storlekar än ob. Jag provade tampong för första gången idag. Ska köpa Tampax. b) Hon kan få preeklampsi nästa gång. ... Vad har ni för returvillkor? Har allafall bestämt mig att använda tampong för första gången, men grejen med mig är att jag har ganska kraftiga blödningar och mitt hål är väldigt tajt. Hej! Har försökt använda ob ... i tampong paketet finns det en lapp där de står hur du ska göra! ... Vi kvinnor står för eller påverkar i genomsnitt 80% av inköpen till hemmet! Mitt tips för den som är van vid ob men vill köpa dessa istället är att gå upp en storlek då jag upplever att de är något mindre i storlek. OB ProComfort Normal har ett speciellt SilkTouch-hölje som gör användandet smidigt och enkelt. Varför ska jag använda tamponger? Varje ring innehåller en liten mängd av två kvinnliga könshormon, - etonogestrel och etinylestradiol. Jag är naivt förvånad över att det krävs så här mycket styrka och mod för att säga sin åsikt i ett land där det påstås att vi har yttrandefrihet och rätt att tycka vad vi vill. Verkligen pinsamt. ... - OB pro comfort, bara för att de är lättast att föra in och de är bara allmänt bäst. ®" för? Var slänger jag använda tamponger? Men som sagt, så MÅSTE inte alla använda tampong bara för att det finns. Och olika serier eller vad man ska säga. Typiskt. Vilket det står om på sedeln som kommer … c) Vad kan hon göra för att förebygga dessa risker? Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i texten, inte Aftonbladet. Vad har matbutiken Hemköp för ob på midsommarafton? Jag har just bunkrat upp med fem paket och jag betalade 34 kr för 20st, dvs mindre än 2 kr/st. Tänk också på att forumet syns för alla, så lägg därför inte upp privata bilder hursomhelst och tänk på vad du skriver. ... men ser ingen tampong. a) Atoni, vaginal eller perineal ruptur, placentarester och koagulationsrubbning. Har sedan dess varit orolig att jag har tryckt upp en tampong för långt upp som jag inte dragit ut. En tampong ska sitta bra, ha en viss uppsugningsförmåga och inte släppa ifrån sig fibrer eller annat som kan reta slemhinnorna i underlivet och bilda farliga bakterier. Finns det olika typer av tamponger och vilken sort passar mig? ® produktsortiment. Vad NuvaRing är och vad det används för NuvaRing är ett preventivmedel i form av en vaginalring som används för att förhindra graviditet. Vad står "o.b. Bomullstampongerna släpper inga fibrer som kan irritera, och innehåller inga syntetmaterial, plast, kemikalier eller parfymer. ... gymnasieskolor och berätta vad Handels är och vad vi står för. ... här. Jag testade tampong för första gången för några dagar sedan. ... De har fler storlekar än ob. En tampong ska sitta bra, ha en viss uppsugningsförmåga och inte släppa ifrån sig fibrer eller annat som kan reta slemhinnorna i underlivet och bilda farliga bakterier. Jag är ganska orolig över en sak och vet inte vad jag ska göra. Att läsa på om vad som finns i de mensskydd de flesta av oss har vant oss vid att köpa från de allra största tillverkarna så som Always, Libresse och OB… ... Fy vad jobbigt det var att få ut den. Ska köpa Tampax. Den suger då upp mensen där inne och sedan drar man ut tampongen med hjälp utav ett snörre som sitter i tampongens botten. Det är som ett skräcksinario. Ja det finns många som kan sova med tampong men man rekommenderar att den byts senast var sjätte timme för att det finns en liten infektionsrisk om … Att läsa på om vad som finns i de mensskydd de flesta av oss har vant oss vid att köpa från de allra största tillverkarna så som Always, Libresse och OB, är en oerhört sorglig historia. 14 maj 2013 21:55. Föräldragrupper ... "Hej, jag förstår att ingen kan svara på detta utan att tiden för utvisa men nyfiken på vad ni tror! ... att betala i genomsnitt två kronor för en fungerande tampong eller binda. Jag tror inte att jag har i någon tampong, men är inte säker (fan vad jag låter som ett troll nu, men jag oroar mig. ... Sedan måste du hålla koll så den inte är inne för länge. - Svar på allt Vet att jag ska ha minsta storleken. Storlek står på förpackningar, gäller alla sådana typer av produkter. o.b. Hej. Vad händer om jag sover mer än åtta timmar? Vad händer om jag byter tampong för ofta? Allt handlar om ens smak och vad man trivs å känner sig bekväm med. ... Jag tryckte inte in hela fingret som det står att man ska göra här för att det gjorde för ont. Visst tampong kan vara lite klurigt i början och kännas ovant, men det finns en första gång för allt. Varje medlem är ansvarig för sina inlägg. ... * Många säger att man ska vänta, men det gör väl inget om man börjar nu? Vad NuvaRing är och vad det används för 2. »Vadå OB, sa chefen. Är inte det en tampong? jag har en maxgräns på 6 timmar. Har haft mens endast ett år och använde också först bindor men tyckte de var så otroligt jobbigt och tyckte tampong verkade smidigare så jag testade också ob’s mini, tyckte de köndes obehagligt att stoppa in den men fick tillslut in den och prövade se om jag kände av den vilket jag inte gjorde!