Har ett Nvidia Geforce 9600gt nu och det jag ska köpa är … En del saker får man helt enkelt hoppa över. Jag ska erkänna att jag inte är ett dugg insatt i grafikkort. Det kommer nya hela tiden och det går liksom inte att hålla full koll på allt som händer, även om man är en IT-skribent. Jag kan tänka mig att lägga ut ca 2000kr /jonas Jag hade tänkt förbättra min dator lite genom att köpa nytt grafikkort samt ny processor. Jag hade tänkt köpa ett nytt grafikkort, jag har kollat upp och är lite sugen på att köpa detta kort; ... Vilket du ska ha beror helt på din budget. Ska köpa nytt grafikkort nämligen. Villket Grafikkort ska jag köpa? Hur ser jag vilket nätaggregat jag har? Lät precis som det jag precis gått igenom! Jag har en sån tönt som länken nedan visar och den har inte tillräckligt med Dedicated Video RAM säger "Can you run it"-sidan för att spela vissa spel som jag vill spela. Tjenare! 228 visningar • 5 svar 5 svar ... Dags att köpa grafikkort. Jag ska erkänna att jag inte är ett dugg insatt i grafikkort. Dags att köpa nytt grafikkort? Vill att datorn och spelen ska flyta på bättre. Typ Cities Skylines och Killing Floor 2. Vill att datorn och spelen ska. Jag arbetar dagligen som miljöansvarig på ett större transport- och logistikföretag som nu första kvartalet 2016 ska bli helt fossilfria! Är du i köpartagen av ett nytt grafikkort så är du troligen ... vilket också kräver sitt grafikkort. Bilal Abdul-Fattah. Jag hade tänkt förbättra min dator lite genom att köpa nytt grafikkort samt ny processor. Villket Grafikkort ska jag köpa? Så lite vägledning, tips och ... Alltså det beror ju lite på vad du ska spela men jag hade hellre tagit ett GTX 1070. Fungerar kanon till alla spel jag använder. Tips när du ska köpa moderkort ... vilket gör att man skulle kunna kalla moderkortet för datorns hjärna. Adobe Photoshop CS5 Ett bra bildredigeringsprogram från Adobe. Kör på 850w och snåla inte på kvaliteten. ... "Ett tips: Säg åt alla som inte ska vara i bild att stå tio meter bakom kameran" citat från pld - voodoofilmforumet Hej! Det kommer nya hela tiden och det går liksom inte att hålla full koll på allt som händer, även om man är en IT-skribent. Ska du köra amd så kan jag rekommendera powercolor, sapphire eller msi. Svar av Mintaf 2018-06-07 09:58. Hej Tänkte köpa ett nytt grafikkort jag spelar i princip bara wow men vill självklart ha möjligheten att spela andra spel. Svar på allt är ett community-baserat forum där medlemmar kan ställa frågor om vad som helst. Jag vill kunna använda datorn bla till att spela spel som Call Of duty 4 och andra härliga spel. Detta kommer jag använda mig av för bildredigering och animering. Tänkte köpa ett nytt grafikkort men är lite osäker på vilka (av de nyare modellerna) min dator är kompatibel med. Har inte testat CoD 4 eftersom jag inte har Windows installerat. Jag är inne på att köpa en Mac Pro. ... finns det mängder av grafikkort att välja mellan. Vilket grafikkort skulle ni rekomendera mig att köpa? Vilket grafikkort ska jag ha? Vilket som passar just dig beror ... ska jag välja? Fråga Vilket företag ska jag köpa aktier i? Hej hej Undrar helt sonika vilket grafikkort jag ska köpa till min dator så den klara av att hantera videoredigering. TheNubTo. axlrose1. Har dock begränsat den till 60 Fps för att fläkten inte ska höras från kortet. För nvidia tycker jag msi är bäst. De som föredrar Mac är oftast de som vill ha det enklare och bara vill att det ska fungera utan större svårigheter. Körde själv ett cooler master 1000w gold med två 290 (kanske lite overkill, men då har man bra med marginal, då du inte vill belasta nätagget för hårt). Hej Daniel! Så ska Youtube-appen till Apple TV ... Vilket grafikkort måste jag ha för 4k? Vi har samlat många år av kunskap och publicerar nu detta för alla att ta del av. Tja! Där får man ibland bara 30 hertz uppdatering om grafikkortet inte har hdmi 2.0 eller displayport. I WoW får jag tex Fps på 180+ i IF. Ska köpa en ny dator men vet inte vilket grafikkort jag ska ha. Tja! Ta sedan ur gamla kortet, sätt i det nya, starta datorn och installera tillverkarens program och drivrutiner. Vilket grafikkort opt för tunga ... Vilken processor ska jag använda för redigering? Har kollat på Radeon X600XT PCI-Express 128mb. Men normalt är det inte heller annars något problem att byta grafikkort, även om de är från olika tillverkare. Forum Posts: 3. Det vi ibland har tagit upp är problem med uppdateringsfrekvens för 4k-skärmar. … Såhär ser min dator ut idag: Processor: AMD Phenom(tm) 8400 Triple-Core Processor 2.10 GHz En del saker får man helt enkelt hoppa över. Jag köpte min i Juli i år och valde Radeon 1900 eftersom det är det bästa kortet du kan få just nu till Mac Pro. Medlem. Du bör dock ta bort tillverkarens program, vilket görs via Kontrollpanelen som vanligt. När jag gjorde vårt senaste test så använde jag till exempel en fem år gammal budgetdator med billigast möjliga grafikkort – det var inga problem. It’s a first time for everybody.