för att de inte finner några bibliska belägg för att man ska göra det. Varför skall HD, som annars är en seriös tidning, intervjua den sortens självutnämnda ”tyckare” som för det första inte var närvarande, för det andra ingenting vet, och för det tredje bara skriver partsinlagor, utan all faktabakgrund ? Uppenbarligen är de inte ute efter en förutsättningslös debatt – lika lite som Jehovas Vittnen och andra sektmedlemmar är det. Nu är jag inget Jehovas vittne, men tar mig friheten att svara ändå. Dvs det plötssliga uppdykandet och lika snabba försvinnandet verkar bottna i synsättet, att något ytterligare inte finns att tillägga eller diskutera. Jehovas vittnen är ett samfund som många finländare betraktar med stor skepsis. Jag vet inte varför jag inte rasar i vikt. ... Men Paulus säger att de som lever i ljuset inte kommer att överraskas. Läs en sammanfattning i 15 punkter. Varför skall HD, som annars är en seriös tidning, intervjua den sortens självutnämnda ”tyckare” som för det första inte var närvarande, för det andra ingenting vet, och för det tredje bara skriver partsinlagor, utan all faktabakgrund ? Orsaken varför Jehovas vittne inte firar jul och födelsedagar är fr.a. Många tror därför att lösningen på gåtan Piia står att finna inom familjen eller inom församlingen. Jehovas vittnen firar endast högtider som har stöd i bibeln, vilket innebär att de inte firar följande högtider: nationaldagar, födelsedagar, jul, påsk, pingst, midsommarafton eller nyår. För att de har blivit uppryckta? Jehovas vittnen missunnar inte andra lycka eller god hälsa. Detta gör man för att Jesus själv instiftade högtiden genom att uppmuntra sina lärjungar att fira detta - "till åminnelse av mig". Då jag inte vill ljuga eller plagiera, lägger jag ut adressen under. Ha en bra dag.. Men de tycker ändå om att Jehovas vittnen besöker dem. Vad alla de som jag översätter saker av tror, och hur deras relationer med Gud ser ut, vet jag inte, … I ett brev till församlingarna under det första århundradet avslutade den styrande kretsen med ett ord som kan återges med ”må ni få vara vid god hälsa”, ”allt gott” eller ”farväl”. Inte för att de inte vet att de kommer att få en julstrumpa (för alla har ju varit så snälla, så det är ju klart att tomten kommer med strumpa precis som vanligt! ), utan för att det är himla roligt att bli överraskad på morgonen för att man inte hajar hur någon lyckats lägga dit den utan att man märkte något. Hon tillhör Jehovas vittnen och har tyckt mycket om att läsa alla slag av litteratur men framför allt bibeln. Pratade om hur underbart det skulle bli på jorden i vår tid. Antje Jackelén, varför vill inte den kyrka du leder bejaka en mångfald av livsåskådningar i vårt land, varför vill ni inte bejaka att den sekulärhumanistiska livsåskådningen har många värderingar gemensamma med Svenska kyrkan och istället samverka med oss i de sakfrågor där vi står enade? Denna skillnad förklarar varför det första kunde förlåtas inom feministisk miljöparti och det senare inte. Ett av tecknen på detta är sommarens torka. Okej, du har tränat i evigheter, men har inte kunnat göra en smal armhävning tidigare….suck Klaga inte på SATS. Inte har tusentals stolta svenskar dött vid sin Konungs sida i Narva och Poltava för att försvara ett system som ska undergrävas av avundsjuka uslingar som inte vet sin plats. Jag har undrat ända sedan jag blev skickad på studiebesök till Jehovas Vittnen i nian. Om det här är ett familjedrama förutsätter det att tre generationer, morfar, pappa och lillebror, agerat i samförstånd. firade Jesus och hans lärjungar aldrig Jesu födelse och Jehovas vittnen argumenterar att Jesus hellre ville att man skulle fira hans liv istället för hans födsel. För det andra förs anteckningarna delvis vidare till själva samfundet Jehovas vittnen, vilka i sin tur använder personuppgifterna för att administrera listor över de personerna som inte vill få hembesök. Det var på deras parkering det slog mig. Nu tycker hon bäst om att sitta och göra ingenting. Sedan dess har jag noterat det på parkeringar utanför vanliga frikyrkor också. Hade besök av några Jehovas vittnen idag. I*ett brev till församlingarna under det första århundradet avslutade den styrande kretsen med ett ord som kan återges med ”må ni få vara vid god hälsa”, ”allt gott” eller ”farväl”. Tama djur, inga sjukdomar, ingen missväxt etc. Jag delar sånt jag kan stå för, inte nödvändigtvis med egna ord. Leila läser några verser ur bibeln varje gång hon kommer på besök. Jehovas vittnen är kända världen över för att tala med andra om vad de tror om Gud, Jesus, Bibeln, framtiden och annat. Att skylla ifrån sig på att det är likadant i andra partier duger inte, kan inte tänka mig ett enda politiskt ungdomsförbund där man sjunger nazistmarscher om vi inte pratar Nationell Ungdom (Svenska Motståndsrörelsen) och liknande organisationer. Jehovas vittnen missunnar inte andra lycka eller god hälsa. Easily share your publications and get them in … Vill du inte acceptera cookies på den här eller alla andra webbplatser som använder sig av cookies, kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. De flesta som läser vår litteratur är inte Jehovas vittnen, och miljoner som studerar Bibeln med oss tillhör andra religioner. Jehovas vittnen firar Åminnelsen en gång om året. Issuu is a digital publishing platform that makes it simple to publish magazines, catalogs, newspapers, books, and more online. säger Jehovas vittnen att Jesus redan har kommit tillbaka, fast i osynlig gestalt. Varför då? Damerna kom från Jehovas Vittnen. T.ex. *pik pik pik* nerå…. Att det finns de som inte ser detta beror på att de tillskriver religiösa åsikter och praktiker ett speciellt värde. Detta är troligtvis det enda svenska kristna samfundet som idag anser att ondskans makter håller på att samlas till ett stort krigslag. Sen låg vi och snackade halva natten. T.ex. Jag vände ut … Helt ljusblått. Riktigt romantisk snubben den där William Wallace, varför är inte ALLA killar så? Jag fattar inte varför man måste hela tiden skapa skillnader för att rättfärdiga krig bland människor. För tänk om skåningarna inte längre vill styras från Stockholm, de känner mer gemenskap med Danmark och vill ha eget styre från Malmö som huvudstad och …