3:41 0:30. Björn Nils Olof Skifs, ... Den hördes flitigt även i andra sammanhang och låg på Svensktoppen i sammanlagt 41 veckors tid. Och i februari har han premiär på en ny show. "Du är min man" med Helen Sjöholm och BAO är den bästa följd av "Guldet blev till sand" med Peter Jöback. Björn Skifs fyller i dag 65 år, men har inga planer på att pensionera sig. Gick in på svensktoppen 27/4 2003 på sjundeplatsen. John Lundvik fick från det okända raka vägen in i svenska folkets hjärtan och tog sig vidare till final i Melodifestivalen. På tal om Svensktoppen så innehar Björn Skifs faktiskt femteplatsen på rekordlistan över hur länge låtar lyckats hänga kvar. Här är 70-talets guldkorn som låg på Svensktoppen. Samtliga låtar som framförs har någon gång legat på Svensktoppen. Besök oss på Facebook ... Björn Skifs • Skifs ... Hallelujah Vikingarna • Kramgoa låtar 7. 25,4 procent av rösterna. En sådan här hit får man en gång i livet. Men tidigare i karriären har han haft flera hedrande uppdrag bland annat det tillsammans med Björn Skifs. ... låtar som hittills fått ... Björn Skifs 2003. 142 veckor. Klicka här för mer information. Alla tre medverkar med sång och musik på piano ... Samtliga låtar som framförs har någon gång legat på Svensktoppen. Han kör nu för fullt med showen "Lennie Skifs på Tyrol" tillsammans med Lennie Norman. 'Strövtåg i hembygden' är definitivt en av våra mest framgångsrika och betydelsefulla låtar", säger Mando Diao-medlemmarna Björn Dixgård och Jens Siverstedt gemensamt i ett … Den här veckan går Björn Skifs upp till förstaplatsen på Svensktoppen med ”Break the spell” och får Björn Skifs, 58, satte rekordet på Svensktoppen. "Farväl till släkt och vänner", Björn Afzelius, 47 veckor 1999-2000. Nyligen släppte han en platta som gick in på Svensktoppens förstaplats efter en vecka. Inget verkar rubba Björn Skifs och Agnes. ... Bara långköraren på Svensktoppen, ... där gamla låtar blir som nya i positiv bemärkelse. Svensktoppen 2007 innebar nytt rekord då Benny Anderssons Orkester & Helen Sjöholm med melodin "Du är min man" den 1 april 2007 låg på listan för 143:e gången, och därmed slog Björn Skifs tidigare rekord på 142 veckor med melodin "Håll mitt hjärta" under perioden 27 april 2003-8 januari 2006. Historisk omröstning på Svensktoppen sö, ... det är kul, säger Björn Skifs. I nästan tre år låg Björn Skifs på Svensktoppen med "Håll mitt hjärta". Gick in på svensktoppen 27/4 2003 på sjundeplatsen. I veckans återutsändning av Svensktoppen bjuder Uffe Elfving på en lista som innehöll två identiska låtar med två olika artister som slogs om en plats på listan. ... Toto, Rolling Stones, Lynyrd Skynyrd, Queen och Deep Purple, listan kan göras lång. Nu har den åkt ut. HÅLL MITT HJÄRTA - Björn Skifs. Se musikvideos och lyssna gratis på låtarna på topplistan. Här en bild från när Peter Jöback gratuleras efter att slagit nytt rekord på Svensktoppen ... de tre låtar som ... Björn Skifs 2003. [9] ... Kända låtar Redigera. - Det känns lite tomt, säger han. ... BJÖRN SKIFS. Vår hemsida använder sig av cookies. 9 NY. 25,4 procent av rösterna. En föreställning som regisseras av Björns favoritmedarbetare – hustrun Pernilla. HÅLL MITT HJÄRTA - Björn Skifs. ... God morgon stjärnljus Björn Skifs • Gamla fina låtar 1. Ingen av dessa är dock med Sten Nilsson trots att han är den enda artisten vars röst hörs två gånger bland de tio låtar som fick flest röster. Inlägg om Björn Skifs ... Hitsen på Svensktoppen har ... Den första tycker jag mest är tramsig, men de två andra tycker jag är rätt fina låtar. 1. Flest veckor på ”Svensktoppen”: 1. POP BJÖRN SKIFS ?Da Capo? Björn Skifs fyller 65 år om några månader men känner sig inte mogen för att pensionera sig som artist. Björn (Nils Olof) Skifs såg dagens ljus den 20 april 1947 och kom tidigt i kontakt med musiken. Så här såg Svensktoppen ut 26 juni 1976. Se videos och lyssna gratis på låtar av BJÖRN SKIFS som legat på topplistorna. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Två låtar av Benny Andersson och Björn Ulvaeus är de bästa någonsin på Svensktoppen, om man får tro dagens radiolyssnare. Hans pappa Anders var revymakare och Björn uppträdde tidigt på scenen hemma i Vansbro i Dalarna. Här en bild från när Peter Jöback gratuleras efter att slagit nytt rekord på Svensktoppen. Men tidigare i karriären har han haft flera hedrande uppdrag bland annat det tillsammans med Björn Skifs. Varje sommar åren 2000-03 samlade Björn och hans fru Pernilla ihop ett artistuppbåd till ett evenemang i Sälen i Dalarna, kallat "Speldosa". Svensktoppen 1960-1969 ... Här är 60-talets guldkorn som låg på Svensktoppen. 9. ... Flest antal låtar på listan. Bland annat kommer man att få lyssna till Lalehs version av Tomas Ledins ”Just nu”, Mikael Wiehes ”Mitt hjärtas fågel”, Björn Skifs ”Håll mitt hjärta”, Mauro Scoccos ”Till dom ensamma” och Eva Dahlgrens ”Vem tänder stjärnorna”. Deras kungliga kärleksballad är etta på Svensktoppen för fjärde veckan i rad. Då hade Björn redan hunnit med att göra en platta till, "Ingen Annan", producerad av Micke Nord Andersson, innehållande bl a "Håll mitt hjärta", som låg ofattbara 142 veckor på Svensktoppen. "Det är helt otroligt att få vinna över alla dessa svensktoppsklassiker. Historisk omröstning på Svensktoppen sö, ... det är kul, säger Björn Skifs. På Svensktoppen 1960-69 låg bland andra: ... Det här är årtiondet med Björn Skifs och ABBA som klart lysande stjärnor på den svenska musikhimlen. ... Håll mitt hjärta Björn Skifs 142 veckor 2003-2006. 9 1. I nästan tre år låg hans låt "Håll mitt hjärta" på listan.