Genom att göra något för någon annan så kan du öka din självaktning genom att fokusera utanför dig själv, därefter veta att du har gjort någon glad. Jag måste lära mig att bli bättre på att ta emot komplimanger, jag är duktig på att ge komplimanger ... jag tror att det också beror på en “dålig vana”. Se till att stava rätt då nätspråk, dålig grammatik, särskrivning och felstavningar är ett stort Nej. ... så här kommer en liten skola i att ge komplimanger! Det var när Jennie Renlund jobbade som au pair i USA som hon började tänka på hur viktigt det är att ge komplimanger. ... till att det finns nio olika sätt vi kan ge komplimanger på. Det får henne antingen att sträva efter det mer och gilla dig mer, eller så gillar hon dig mer om hon redan har uppnått vad det nu är hon strävade efter. Läs även Därför ska du välja den roliga killen Margit: Jag har en dotter som är väldigt hård mot sig själv, har väldigt dålig självkänsla och alltid ”dåliga tankar”. Jag märker när folk säger snälla saker bara för att … Anledningen att jag väljer att säga att det var två kvinnliga kollegor är pga den enkla ursäkten att i vårat samhälle idag så får inte en man ge en kvinna komplimanger utan att ha en baktanke och det blir sexistiskt. Hon brukar inte ge spontana komplimanger på sms eller när vi ses, hon kan säga på sms ibland om jag säger hon är söt eller nåt: "nä duär". Har man dålig självkänsla så är det svårt att ta emot en komplimang och då uteblir glädjen över uppmärksamheten. Ställ dig framför spegeln där hemma och säg några snälla saker till dig själv. Varför är jag så dålig på att både ge och ta emot komplimanger? Hälsningen. Förlåt för det. Han känner sig inte dålig för att du är bättre än honom på något. Under många år har jag varit dålig på att ta emot komplimanger. Idag har jag accepterat att jag ibland har svårt för att skilja på äkta komplimanger och artighetsfraser, och därför får jag leva med att alltid känna viss osäkerhet. Jag håller med LD, inget fel att få/ge komplimanger till varandra ibland, men jag föredrar när han visar det istället genom en puss, kliar mig i håret, kliar på ryggen osv. Låter dig också att märka att du är orolig och att du är uppmärksam på den personen. Ett problem är att tjejer tycker om att få komplimanger men själva är dem inte så bra på att ge. Jag kan ge komplimanger om jag verkligen verkligen tycker någonting, men jag är inte så bra på att visa uppskattning när det gäller saker som exempelvis är konstant. Så nu så vågar jag faktiskt ge mig själv en komplimang: Kära arm, du har muskler, trots att de är på den armen som är bra, men kanske du andra arm blir avundsjuk och vill jobba dig ikapp. Berätta att du tänker på henne, att hon är bäst. ). Jag läste en gammal tråd här som jag kände igen mig i, fast där det är ombytta roller och jag är mannen. någon på jobbet har fått en ny, snygg frisyr men säger ingenting. Det kan vara allt från "Jag är sjukt bra på att … Men det är som att jag bara känner mig töntig när jag säger det till en intressant kille.. Skit drygt för jag vet ju att jag verkar kall och helt utan intresse, vill verkligen hålla kvar denna killens intresse.. Däremot ogillar jag ytliga komplimanger i arbetssituationer, blir alltid irriterad då. Det är lite dåligt. ”Du är jätte snygg i den skjortan. Dock tycker jag inte om för mycket komplimanger för det blir nästan smörigt. Det bästa sättet att motivera någon, ge komplimanger. Ge hen komplimanger, och sex-messa även utanför sängen ... men tveka inte att prova på nya saker eller ställningar. Jag har arbetat mig upp en bra bit ur ”träsket” och börjar återfå mitt goda humör och känner att min inspiration återkommer. – Ofta tänker vi … När dem ger komplimanger är det nästan alltid en komplimang som de själva skulle vilja ha. Jag kan tycka att tex. Jag är så himla dålig på att ge kärlek, så dålig på att säga hur mycket jag tycker om, så dålig på att … Men å andra sidan är det kanske inte så viktigt, eftersom det egentligen inte spelar någon roll vad andra tycker. Fysiska komplimanger. Ofta är man bra på att ge komplimanger till andra men kanske inte lika ofta till sig själv. Min uppmaning till dig och till alla där ute är att ge dig själv komplimanger. Jag har kommit på att jag är ganska dålig p att ta komplimanger men någonting jag är ännu sämre är att ge dem. I stället blir han glad när du lyckas och vågar ge beröm får någonting han själv aldrig hade klarat. Kasta pärlor för svin – Det är inte värt att ge eller satsa medel på den som inte förstår värdet av det. Sen om hon skriver på bloggen/Facebook skriver hon aldrig om mej utan mer om hennes kompisar, jag är ingen sån som bryr mej om status men man får ju känslan av det att hon skäms. Lika dålig är jag på att ge komplimanger. Vi tjejer vill höra att vi är fantastiska, vi vill ha drivor av komplimanger, de flesta killar och män är för snåla med sånt! Jag lovar, jag ska själv bli bättre på att ge komplimanger till folk i min närhet, jag tänker så väldigt mycket gott om alla jag tycker om, men det är alldeles för sällan jag säger något. När ni ses; le mycket, kommentera hennes hår, ögon och klädsel, säg att hon är fantastisk, att du är lycklig i hennes sällskap. Är dålig på att bekräfta dig Det är såklart inte nödvändigt att alltid ge dina crush komplimanger, men att göra det lite då och då är bra. I stället blir han glad när du lyckas och vågar ge beröm får någonting han själv aldrig hade klarat. Varför är jag så dålig på att ta emot positiv feedback? Min teori är att den där Jante även ställt till det på den här fronten. Jag har ofta skojat bort det, eller kontrat med att ge en komplimang tillbaka. Därför är det bäst och coolast att ge komplimanger om sånt som personen strävar efter att vara. Dels kan det handla om din egen rädsla och ovana inför att ge andra komplimanger eller visa din uppskattning på annat sätt. Jag skall spana på andra denna veckan för att se eller rättare sagt höra om vi är dåliga på att ge varandra komplimanger eller beröm. fast det har jag inget problem med, jag är bra på att ge komplimanger till vänner och familj. 5. ... Däremot är det bra att ge komplimanger på andra saker, som intressen, kunskap och andra generella punkter. Om du inte är van vid att … Särskilt … ... då är det okej att släppa lite på tyglarna. Jag har en känsla av att vi svenskar inte direkt är världsbäst på att ge beröm och komplimanger. Han känner sig inte dålig för att du är bättre än honom på något. Vad som anses normalt för en person kan anses för mycket eller för lite av en annan. Annars börjar du ifrågasätta om din crush verkligen gillar dig och det kan gå ut över ditt självförtroende (även om det inte borde det! Till och med till min sambo, men jag försöker i alla fall. Jag är hemskt dålig på det, tyvärr. Var inte rädd för att själv ge komplimanger eller att göra något snällt för någon annan.