Fråga experten. Hej, Har problem med att Windows 8 inte hittar min ena hårddisk. Idag kan datorn inte ens avläsa att hårddisken är ansluten. Datorn startar men ljudsignaler hörs eller datorn hänger sig på HP- eller Compaq-logotypskärmen Pipande ljud hörs när en tangent på tangentbordet sitter fast, en DIMM-modul eller en hårddiskkabel inte är ordentligt ansluten eller när ett fel har inträffat på en maskinvarukomponent. ... Tror mer och mer att disken själv inte funkar på min dator. Öppna Datorhantering genom att klicka på Start -knappen, Kontrollpanelen och System och säkerhet i vyn Kategori . Jag har försökt installera både Windows 7 och Linux, men ingen av dem hittar disken. Något har gått snett när jag raderat dessa. En god nyhet är att en ny typ av hårddisk har tagit över ... av. Hej, byggde ihop min nya dator. jag ansluter den externa hårddisken där jag har backupen, och väljer min nya SSD som mål. Hårddisken (som är en Iomega 500gb med kanske 2 … Hej! Fråga experten. SATA ( Serial Advanced Technology Attachment ) är den standard hårddisk gränssnitt för de flesta datorer . Jag har ett problem – eller två. Krypteringsstrul med Iomegadisk. Hej! När din Seagate externa hårddisk inte fungerar ordentligt kan du skicka den till företaget för reparation . Men när jag kollar på den här datorn på min datorn och jag kollar på hårddiskar hittar den bara min 120gbits som … (3) Startat om datorn, och den hittar inte SSD. De syns inte i Windows eller någon annanstans. De sista åren har det blivit allt populärare att skaffa en SSD-disk. Hårddisken syns i BIOS och om jag har den inkopplad i min andra dator med W7, men inte i Windows 8, den finns inte med i diskhanteraren alls så det inte att jag glömt formatera den. ... Farten blev något högre på datorn men inte imponerande!! inte hittar jumperinställningarna på HD:n, ... sen sätter du på datorn. Tydligen så min SSD har inte stöd för RAID heller, vilket tydligen skall vara bra och ha. Min macbook pro 3.1 A1226 hittar inte hårddisken. Min externa hårddisk vill inte starta! kopplade nyss in en till ssd + en ny lagrings disk på 500 gig satte på datorn men nu hittar den inte håddiskarna.. dom kommer inte upp i diskhanteraren heller, försökt kollat lite guider men får inte igång det vore tacksam för all hjälp man kan få! En läsarm rör sig över skivan och skriver eller läser när rätt ställe på skivan befinner sig under läshuvudet. Reviderad 2011-12-15. Men jag bootar om i installationsläge, och väljer återställ från time machine kopia. Datorn hittar inte min SSD-disk. Har prövat på andra datorer, samt dragit ut strömslad och Usb kontakt ett antal ggr utan resultat. ... SATA till IDE. ... * Testa att byta SATA-portar på moderkortet. 256GB 2.5″ SATA-600. Komplettering med hårddisk. ... andra hårddiskar på datorn vid en nyinstallation av Windows på SSD då bootsektorn annars kan hamna på en annan hårddisk! Hör ett surrande ljud ca 10sek, sedan är den tyst! Tangentbordet har slocknat. I skivverktyg finns bara DVD. Inte så konstigt med tanke på hur snabba dessa är jämfört med en vanlig mekanisk hårddisk. Utan drivrutiner fungerar inte enheterna som du ansluter till datorn, t.ex. LITE OM MIN FÖRSTA SSD fabrikat Intel. Hårddisk (tidigare skivminne, finlandssvenska hårdskiva, ibland förkortat HDD efter engelskans hard disk drive) är en anordning för lagring av information som används i datorer.En hårddisk innehåller en eller flera roterande skivor belagda med ett magnetiskt material. Senast förra veckan satt jag och redigerade med klipp från min externa hårddisk. Dock när jag pluggar in dem via USB säger datorn att ”ny hårdvara har installerats och är klar.” Jag kör Windows XP. Datorn Hittar Inte Min Nya Hårddisk - postad i Dator: Hallå folket! Då blir det rörigt på datorn ! Jag har en SATA hd just nu som enda hårddisk. Hej! Fråga experten. Min dator hittar inte längre min Western Digital externa hårddisk. Disk med läsfel. - I morse ska skulle jag koppla in min hårddisk, men till min förvåning så vill den inte starta. För ett antal dagar sedan hittade inte min dator längre min externa hårddisk - som jag aldrig haft några problem med. Jag har en dator som är ett år gammal ungefär, den fungerar fint. Nu till det stora problemet här, jag har ju såklart en sata disk sittandes i nu, MEN, jag har sparat min gamla trofasta 80gb IDE disk som en "backup" hårddisk eller hur man ska säga, när jag väl kopplar in den i datorn och ska öppna hårddisken så vill den inte! Allt har gått bra tills jag installerade windows. Det går bra att starta från extern hårddisk. Hej! Min HDD i datorn har helt plötsligt slutat ... jag har provat att byta ut sata kabeln men datorn hittar inte hårddisken. Fråga experten. Om hårddisk, miniatyrenhet, Memory Stick eller flashminne känns igen i Diskhantering, men inte visas i Utforskaren kanske enheten inte har tilldelats någon enhetsbeteckning i Windows. ... högre på datorn men inte ... då bootsektorn annars kan hamna på en annan hårddisk! Slog på datorn och använde diskhantering för att hitta den nya disken och formatera den, problem et är bara det att där inte fanns någon ny hårddisk att installera. Inte så konstigt med tanke på hur snabba dessa är jämfört med en vanlig mekanisk hårddisk. Min macbook pro 3.1 A1226 hittar inte ... Det går bra att starta från extern hårddisk. Så anlände äntligen min nya One Technologies AluDisc Combo-hårddisk med ett usb 2- och ett e-Sata-uttag från Tyskland, då den var svår att finna i Sverige. Då blir det rörigt på datorn ! En annan sak: går det att kolla Core 2 duon 2,4GHz så att inte processorn har något fel i sig? Men för ett par dagar sen så köpte jag en ny hårddisk på 2 tb (WD Desktop Green 2TB SATA 3.0). De sista åren har det blivit allt populärare att skaffa en SSD-disk. När jag går in på "Computer" hittar jag bara min SSD och inte min andra hårddisk. Reviderad 2011-12-15. Om du inte får någon bild på skärmen, ... lite mindre brukar inte ta mer än 10 min c:a). Som ni kanske vet om i V-snack så var jag med om ett hårddisk haveri. Fråga experten. Hej, Har problem med att Windows 8 inte hittar min ena hårddisk. Två av mina hårddiskar fungerar inte. Satte i en ny SATA hårddisk i min gamla dator idag (har win XP pro på den). Innan du skickar iväg , kan du felsöka problemet och potentiellt spara dig mycket tid och sorg . kopplade nyss in en till ssd + en ny lagrings disk på 500 gig satte på datorn men nu hittar den inte håddiskarna.. dom kommer inte upp i diskhanteraren heller, försökt kollat lite guider men får inte igång det vore tacksam för all hjälp man kan få! Varje ny hårddisk installerad i en dator är sannolikt en SATA-enhet . De två första kapitlen visade vilka hårddiskar som finns och hur de kopplas till datorn.