BAKGRUND Degenerativa förändringar i halsryggen, cervikal spondylos, är vanligt förekommande i vuxen ålder och är i det närmaste en folksjukdom. För mig var det vätskebalansen i kroppen som var lite för låg - dvs jag hade druckit för lite vätska innan/under/efter träningen. Även om det oftast är ofarligt så finns det faktiskt symptom du borde ta på allvar och … Mina ben och armar, händer somnar jättelätt för ingenting. Smärta i axel och bröst samt domningar i fingrarna kan ha sin orsak i triggerpunkter i Pectoralis Minor – muskeln som drar skuldran neråt och framåt och … Kännetecknas av smärta, svaghet, domningar i händer och armar, inflammation, händer och hals. Brukar vakna upp på nätterna av att händerna domnat bort plus att det verkar något förbannat i dom. Nackspärr kan sitta kvar i ett par dagar, till någon vecka till att bli kronisk. Framför allt är det händer och armar som känns helt avdomnade när jag vaknar på morgonen. 4) Sänk styret, så hänger du mindre på armarna. Under sommaren och hösten hade jag också liknande problem med domningar i armar och ben + sendrag i fötterna - speciellt vid fysisk ansträngning. Perifer neuropati är ett tillstånd som påverkar strukturen och funktionen av nerverna i armar och ben. Mina patienter kommer från Umeå,Vännäs, Robertsfors, Nordmaling.När ni har fått domningar i händer, armar, ben, ansikte kan det vara läge att boka ett möte med mig.Jag har trevliga lokaler där jag kan utföra behandling på er så att eran smärta försvinner. BAKGRUND Degenerativa förändringar i halsryggen, cervikal spondylos, är vanligt förekommande i vuxen ålder och är i det närmaste en folksjukdom. En HAVS-skada kan delas in i tre undergrupper: neurologiska skador, vaskulära skador och muskel–skelett-skador. Denna kunskapsdatabas ger information om ovanliga sjukdomar och tillstånd. Om databasen. Naprapat Erland Vilhelmson. Men får ingen hjälp. Det blev lite bättre när jag gick hos en massageteraput som sträckte ut ryggen. Denna kunskapsdatabas ger information om ovanliga sjukdomar och tillstånd. Degenerativa förändringar (förslitningar) eller buktande diskar (diskbråck) kan var en orsak. Att känna att det pirrar i händer och fötter är vanligt och kan bero på flera olika saker. Välkommen att kontakta Leg. Jag är en årig kvinna som har problem med kroppsdelar som somnar. Se även avsnitt i detta kapitel som berör Domning i arm: Axelsmärtor, Cervikobrakialgi, Epikondylit lateral och medial, Fibromyalgi, Frozen shoulder, Det är magen som ska hålla upp kroppen, inte armar och händer. Sedan minst ett halvår tillbaka kryper och pirrar det i mina händer och fötter, särskilt i fotsulor och handflator. Att känna att det pirrar i händer och fötter är vanligt och kan bero på flera olika saker. Värk, domningar och stickningar i armar, händer och fingrarna kan ha flera orsaker. ... Tidigare hade jag också problem med domningar i armarna speciellt på nätterna, inte lika svårt som du. Symtomen visar sig särskilt i händer och fötter och ge smärta, domningar, stickningar, effektreducering och … Domningar och stickningar i händer eller fötter är ett av de första symtomen hos ... men så småningom sprider de sig även till armar och händer. Vaknar du upp om natten med delvis eller helt bortdomnade händer eller underarmar? 3) Dubbla styrlindor eller gel under lindorna. Hand–arm-vibrationssyndrom, HAVS, är en medicinsk term på en vibrationsskada som kan uppstå i fingrar, händer och armar vid arbete med vibrerande verktyg eller maskiner. Har varit och röntgat armar, nacke. Nackspärr kan sitta kvar i ett par dagar, till någon vecka till att bli kronisk. Om databasen. Effekterna kan vara tillfällig eller permanent. Sjukdomen kan även ge besvär på händer och underarmar, men brukar vanligen inte ge symtom över knä eller armbågshöjd. Gjort diverse nervundersökningar. Har varit hos sjukgymnast och kollat muskelstyrkan i händer och ben. Det kan finnas flera orsaker till polyneuropati och den vanligaste är diabetes. Mina händer och armar domnar! Den leder oftast inte till behov av exempelvis rullstol. Känner du domningar i händer och armar kan det vara en nerv som hamnat i kläm. Det är inget typiskt reumatiskt som du beskriver, då brukar man ha värk symmetriskt i lederna, och ofta i händer och handleder, men det kan förstås yttra sig på olika sätt. En annan orsak kan vara muskulära triggerpunkter som ger strålande smärta ut i … På din beskrivning kan man alltså inte utesluta reumatiska besvär helt, utan det måste en läkare som bedömer dig göra. FASS.se - läkemedelsinformation för vårdpersonal, patienter och veterinärer Men även benen somnar ibland när jag suttit ner länge.