Köp boken Höstdåd hos oss! Mycket mer." Höstdåd. Och just med ljudböcker funkar det sällan så för mig, jag behöver läsa själv för att det ska bli RIKTIGT bra. Anders de la Motte berättar om nya boken Höstdåd och varför hans roadtrip med DS 5 i höst kan bli startskottet till nästa bok. "Anders de la Motte har gått från klarhet till klarhet i sitt författarskap ... och nu så fint hittar hem i mörka händelser i ett både vackert och olycksbådande skånskt landskap som han verkligen gör till sitt eget. Köp Höstdåd av Anders De la Motte hos Lyssnarklubben Köp 'Höstdåd' bok nu. Anders de la Motte – Höstdåd – (2017) – (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman / Kriminalroman) ——— ”En sensommarkväll 1990 tältar fem barndomsvänner vid sitt hemliga badställe, ett nedlagt stenbrott på en skånsk ås. Barometern "Anders de la Motte hanterar en klassisk deckarintrig med varsam hand och fantastisk känsla för natur och för intriger och stämningar i ett litet samhälle." Ditt nuvarande abonnemang får inte ha bindningstid kvar. Köp Höstdåd av Anders De la Motte hos Månadens Bok Norra Skåne … De pocket inom skönlitteratur som sålde bäst föregående vecka. Författare: Anders de la Motte Förlag: Wahlström & Widstrand I sin nya kriminalroman Höstdåd befinner sig Anders de la Motte precis som i förra årets Slutet av Sommaren på den landsbygden i nordvästra Skåne där han själv också har vuxit upp. Nu finns elcykeln Ella till utlån på Stadsbiblioteket. Låna elcykel. ANDERS DE LA MOTTE är före detta polis och säkerhetschef. Vad roligt att du tycker det :) Och kul att du också gillar Anders De La Motte. Och trots att allt Anders de la Motte har gjort är bra så hoppas jag ändå att han stannar här ett bra tag till för det här vill jag ha mer av. Anders de la Motte har redan börjat göra research för den tredje boken, som ska bli en vinterbok. Jag har precis läst din senaste bok Skuggorna ruva och skrivit en recension som nu finns på Deckarhuset. I Harlösa finns Eloise till utlån. Först läste jag hans trilogi med böckerna Geim, Buzz, och Bubble. Jag blir helt lycklig när jag läser, eller lyssnar då. Sommaren 1990 tältar fem vänner vid ett kalkbrott i Skåne. Kommentera Avbryt svar. Jag lyssnade på ljudboken, mycket fint inläst av Mirja Turestedt. Foto: Sölve Dahlgren Foto: Sölve Dahlgren Han har en ny bok med sig, Höstdåd , som är en av de nominerade till priset för Årets kriminalroman 2017 . Pris: 199 kr. Portering - Byta operatör och behålla ditt nuvarande telefonnummer. Gilla Gilla. Du kan reservera den i bibliotekskatalogen eller på plats. – Med all sannolikhet kommer den utspela sig på Österlen. ”Välskriven, välberättad och inte alldeles självklar.” Leif GW Persson. Höstdåd är min första bekantskap med Anders de la Motte, men det är defintivt inte den sista. Anders de la Motte (b. 2018, Storpocket. På många sätt är Höstdåd så mycket mer än en kriminalroman, boken är också en berättelse om människor och om det lilla skånska samhället. MP3, 2017. Handla online - Hos dig inom 1-4 arbetsdagar. Svara. Anders de la Motte. 129 kr. 1971) made his debut in 2010 with [geim], which won the Swedish Academy of Crime Writers' 'First Book Award'. Hur ser du generellt på recensioner? Det här är den bok som den senaste tiden hållit mig sällskap på mina motionsrundor. He is a former Police Officer and was until recently Director of Security at one of the world's largest IT companies. När dagen gryr hittas en kropp i vattnet. Höstdåd av Anders De La Motte (2017) + Bokförlaget Forum En sensommarkväll 1990 tältar fem barndomsvänner vid sitt hemliga badställe, ett nedlagt stenbrott på … För dig som älskar böcker! … Författaren Anders de la Motte signerar sin bok Höstdåd. Storpocket, 2018. Höstdåd tyckte jag var till och med ett rejält snäpp bättre än Slutet av sommaren. Höstdåd är Anders de la Mottes sjunde utgivna bok, och jag har läst alla dom sex tidigare. Upplösningen är oväntad. Anders de la Motte. Typ av abonnemnag Nytt abonnemang - Om du vill ha ett nytt telefonnummer. Anders de la Motte tar sig tid att skildra karaktärer och händelser på djupet, vilket fängslar och ger boken en realism som jag ibland saknar i andra deckare. En av Anders de la Mottes allra bästa.” Ingalill Mosander, Go’kväll ”Höstdåd tillhör toppskiktet av de svenska deckarna.” Barometern ”Anders de la Motte hanterar en klassisk deckarintrig med varsam hand och fantastisk känsla för natur och för intriger och stämningar i ett litet samhälle.” Och trots att allt Anders de la Motte har gjort är bra så hoppas jag ändå att han stannar här ett bra tag till för det här vill jag ha mer av. "Höstdåd tillhör toppskiktet av de svenska deckarna." Köp kod Operatör Vilken operatör du vill beställa, tex Tele2. Norra Skåne ”En spännande berättelse med dramatiska inslag. Pris: 109 kr. Mycket mer." Köp billiga böcker om Deckare & kriminalromaner i Adlibris Bokhandel. Ur ett spänningsperspektiv är Österlen under vintertid ganska tilltalande. Inlägg om Höstdåd av Anders De La Motte skrivna av annettejuhlin Skrämmande hemligheter i småstaden En sensommarkväll 1990 tältar fem barndomsvänner vid sitt hemliga badställe, ett nedlagt stenbrott Amelia”Höstdåd tillhör toppskiktet av de svenska deckarna.” Barometern”Anders de la Motte hanterar en klassisk deckarintrig med varsam hand och fantastisk känsla för natur och för intriger och stämningar i ett litet samhälle.”