Ser inte en stängd bur som alternativ. och man kan inte lämna den ensam speciellt långa stunder. Brottsligt att inte ha tillstånd Det är ett brott mot djurskyddslagen att inte ha tillstånd för verksamhet som kräver att du har det. Men de här hundarna är små och verkade trivas. Svar: En Staff är inte annorlunda än de flesta andra raser när det gäller andra hundar. Det är inte heller antal rum som räknas utan kvadratmeter. Man måste plocka undan allt som en valp kan tänkas få för sig att gnaga på (och det är mycket det!) Det borde finas en lista för hur många barn man får ha och hur störande de får vara. ... några regler för hur stort en hund måste ha i en lägenhet? Re: Hur många hundar får man ha i lägenhet e... 9 hundar över 12 månaders ålder är det som gäller innan man behöver tillstånd. Att ha hund och jobba heltid är en ekvation som egentligen inte går ihop alls. – Men min man och son vill hellre ha hund. Har man en stressad hund får man se till att hundsäkra platsen som hunden lämnas på. Det stod ingenting på jordbruksverkets hemsida om detta, vilket det borde göra (Tycker jag). - Hur många hundar får man ha i en lägenhet? ... Du vill ha en hund som: 4 Många tror att hundar inte är lämpliga att ha i lägenhet. Räkna sen ut hur många a, b, c, d, e och f du får. Kan någon hjälpa mig.Skulle vilja ha bekräftelse att mina hundar har det bra samt att jag följer de föreskrivna reglerna.Min fråga är hur många hundar får man ha i en 82 kvm stor lägenhet?Jag har fyra hundar. ... inomhus går det jättebra att ha en Staff om man bor i lägenhet. Tack för din fråga. Vet ni hur man får barn på sims när jag tryckte på "försök att få barn" vart hon aldrig gravid på 2 3 dagar ... Fråga 1 nej tror jag och det med att skapa en ponny finns. Att bo med hund i en lägenhet kan vara en utmaning ibland. Du får normalt ha hund i hyreslägenhet och du behöver inte be värden om lov. Men sen är det kanske möjligt att enskilda hyresbolag/brf kan ha egna regler för vad som gäller i just deras områden. Man kan alltså ha en hyra på 6000kr men maxbeloppet man kan få ut är 4650kr. Det är självklart en lägenhet där man får ha djur Har redan två hundar, två marsvin (som kommer vara lite sällskap åt kaninhanarna) och två av kaninerna här. För hunden har det dock inte så stor betydelse om den bor i hus eller lägenhet. ... men det finns många saker man bör ha i åtanke för att ... Hundar som skäller mycket är inte ideala att ha i en lägenhet. Jag ska se över vilka jag ska ha kvar och även vilka jag kan sätta ut på foder. Jag har länge undrat detta.. Hur många hundar får man ha i en lägenhet egentligen? Ska man använda bur ska dem vara öppen så hunden kan röra sig om den vill det. I beskedet från länsstyrelsen får du veta hur du överklagar. Den som driver en verksamhet utan tillstånd riskerar åtal och kan dömas till … Sv: Hur många djur i lägenhet? Hejsan! ... hundar är lugnare men de ska ju ... hur liten lägenhet hunden får bo i? Läs mer om vård och hur du undviker olyckor i vår broschyr Välkommen valp eller titta på ett klipp från filmen med samma namn. En box är alltid ett inomhusutrymme. Svar: Ja, eftersom man varken rastar eller motionerar en hund (oavsett ras) inomhus går det jättebra att ha en Staff om man bor i lägenhet. - Jag undrar som rubriken säger hur många kanier man få ha? Ha en lapp i plånboken med hundens ID-nummer/registreringsnummer (eller lägg in uppgifterna i mobiltelefonen). Rum och andra utrymmen där din hund vistas ska vara anpassade efter hur många djur som finns där. Den lagen gör ingen skillnad på hur man bor. Alla hundar ska ha tillgång till ... beroende på hur många och hur stora hundar som är där. Vem vill inte ha en liten ­kompis som kommer lufsande när man kommer hem från jobbet. Varje bokstav representerar en grupp hundar. När jag går på stan med min trio så stannar ofta folk och frågar hur man har tid att ha 3 hundar och folk blir nästan chockade när jag säger att det inte är ett hunddagis utan det är mina och vi bor i en lägenhet mitt i stan. Man kan ladda ner ett program som gör att man kan ändra höjden och man kan böja nacken mm. Lägenheten är på 40 kvm. Hur många hundar ska man max få ha i sin lägenhet? Fråga: Hur är de med andra hundar? Det är inte alla som tycker om barn. Hej Undrar om det finns någon regel för hur många hundar man får ha i en lägenhet? Här ser du hur stor boxen eller rummet minst ska vara, räknat i kvadratmeter, beroende på hur många och hur stora hundar som är där. ... Hur är de med andra hundar? Precis som inte alla tycker om hundar. Men vad gör du av din fyrbente vän när ­väckarklockan ringer och chefen kallar? – Det beror på vilken ras det är, jag personligen skulle inte vilja ha en enda - jag tycker inte hundar ska vara i en lägenhet. När man får hem sin valp får man räkna med att det är som att ha småbarn! Boxen får gärna vara större men aldrig mindre än måtten i tabellen nedan. Hej Sandra! antal hundar i lägenhet? Alla hundar ska ha tillgång till en ren, torr och mjuk liggplats där de kan ligga i naturlig ställning. Man måste ... att ha en hund hemma ... att denna får springa av sig. Men de får de inte för ... Många har fler än en katt. Enda undantaget är särskilda allergihus, där hundförbud kan gälla. Detta får man om man har lägsta sjukersättning och en hyra som är på 5000 eller mer och man bor ensam. Hur många kaniner får man ha? Spara också numret till din veterinär och till närmaste jouröppna djursjukhus. Håller med.