Hans första framträdande för orden var en finstämd pastich på Carl-Michael Bellmans ”Så lunka vi” med den träffande titeln ”Så runka vi”. Men argbiggan fick så småningom nya bakdojor, ånyo med fasta broddar, så nu klarar vi oss förhoppningsvis en bra bit in på det kommande nya året, innan det är dags för nästa drabbning. Det är möjligt att Sverige behöver ett koncentrat på 1 timme och 43 minuter (och så småningom 3 timmar i SVT:s serieversion till jul) med en konventionell och ytlig rekapitulering av Palmes karriär med de mest uppmärksammade utspelen och affärerna och schematiska beskrivningar av honom som person. En stark öppning som följdes av klassikern El Noy de la Mare, några jazzstandards, Taube och Beatles, Scott Joplin med mera, för att avsluta med Roberts eleganta arr av Bellmans Så lunka vi så småningom. ... låt oss somna om så vi slipper våra kval Men se, så många supar vi redan kastat upp på sängen: De dubbla bottnarna i sången har gjort den till en juvel i den svenska visskatten och en evergreen på allsångsrepertoaren. För en gångs skull på V75 så hade vi lite tur med lottningen och Insider fick ett tämligen perfekt spår 4. Så fattas bara att jag inte skulle känna igen ... Vi tänker ju på henne som en bejublad stjärna, kanske också som antinazist, men slutet av hennes liv var verkligen inte avundsvärt. Åtminstone så ser det ut så. Avhandlingens bästa analys är den av »Jag tror på min syster». Sång 21: Måltidssång (Så lunka vi så småningom) Är utan tvekan den mest sjungna av Bellmans dryckesvisor, eller är det en visa om döden? Inspelningsserie 2, under hösten 2010 i nybörjarkör på gymnasiet 81 Otto Olssons Advent 6 Så lunka vi så småningom Delstudie 4. Vi har fått ett nöjesfält strax utanför vårt samhälle. Sång 21: Måltidssång (Så lunka vi så småningom) Är utan tvekan den mest sjungna av Bellmans dryckesvisor, eller är det en visa om döden? Vi har flyttat in till stan, Uppsala, ... Sen gick jag till Konsum och bunkrade lite för en ensam middag i kväll och så frukost i morgon. Det lyser lampor i allsköns färger; rött, blått, grönt samt figurer och dekorerad flaggstång. Särskilt uppenbart blir detta när jag tittar på … Hans första framträdande för orden var en finstämd pastich på Carl-Michael Bellmans ”Så lunka vi” med den träffande titeln ”Så runka vi”. Tågen står stilla. Så lunka vi så småningom mot Bryssels buller och tumult När Pontan ropar: Pirat kom, ditt timglas är nu fullt! Tre noveller ingår i Rishøis nya samling Vinternoveller (Gyldendal), vilket kan te sig snålt. Jag är inte alls släkt med denna familj, utan har bara stannat upp vid fotot av Elna som fånge. ... såle­ des ett direktcitat från Bellmans sång nr 21 »Så lunka vi så småningom». Det gör det hela riktigt intressant med spets och släpp till någon bra rygg. Framförallt vill jag peka på två saker, faran med ledningskompression och nödvändigheten med helhetsperspektiv. Så lunka vi så småningom från Bacchi buller och tumult när döden ropar: Granne kom ... analys och algebra, Fysikaliska principer, elektronik och mättekniker. ... Så småningom börjar elever som gått hem komma tillbaka. Så lunka vi. Men det är då sällsynt med en författare som är så hemma i sitt modus, som vet att utnyttja exakt de redskap som behövs för att uppnå effekt. ­Enskilda celler muterar och börjar växa okontrollerat. Inspelningsserie våren We … Den 3 juni 1914 dog han av en hjärtinfarkt, ännu inte fyllda 52 år. 6 Så lunka vi så småningom 79 5.3.4 Delstudie 4. Det gör det hela riktigt intressant med spets och släpp till någon bra rygg. Cellerna delar sig snabbt och försöker ta över hela organismen. Och så småningom hittade vi ju ... bort hela förmiddagen och sedan lunka omkring ganska ... Här finns till exempel en intressant analys. Och att om vi fortsätter att tillåta invandring på hög nivå så kommer vi svenskar inom ett antal årtionden att bli i minoritet i Sverige som snart har en befolkning på 10 miljoner då antalet helsvenskar ligger runt 7 miljoner och är sakta minskade. ... Så småningom börjar elever som gått hem komma tillbaka. Då blir det lite lättare att förhålla sig till den. Det är en sorg att vi gått miste om svärmors omsorgsfullt ordnade julbord och att det kanske bara kommer att vara ett dimmigt minne för Arvid och Edvin så småningom - men det gör mig lite extra tacksam för de sammanhang vi ändå har i julhelgen. Utmaningarna ligger istället på ett helt annat plan och uppträder generellt med framväxten av nya kanaler inom och utom en organisation. Så småningom vaknade min ­journalistiska instinkt och jag började läsa på. Inspelningsserie 2, under hösten 2010 i nybörjarkör på gymnasiet 81 Otto Olssons Advent Delstudie 5. Så småningom startade jag upp Astronomisk Ungdoms lokalförening LUNA tillsammans med tre andra fantastiska personer, jag började åka på AU:s läger, konferenser och kongresser och genom detta har jag hittat vänner för livet. Och om vi är kloka så tänker vi att det enda vi vet om framtiden är att den är föränderlig. Mellan Ängslilja och den tjurigaste av alla i vårt stall, dvs jag själv. Tågen står stilla. Cancer är en sjukdom som kroppen orsakar sig själv. I dag hörde vi henne i ”Auf der Mundharmonika”, ”På munspel” för att översätta till svenska. I samma anda görs nu en analys av bloggens hemtrakter – Bagarmossen. När avståndet till gruppen växt för mycket löpte jag i kapp, snackade en stund med en trevligt orienterare innan det var dags att töja ut gummibandet igen. De avvek så småningom och även om tempot inte var svårt så behöver jag mina gångpauser så jag körde på enligt gummibandsprincipen. Så småningom lämnade de gården och 1908 flyttade familjen till Hörby, där Anders blev arbetare i köpingen. ... en intensiv och djupsinnig berättelse och en enastående analys av en ... och Rut. I samma anda görs nu en analys av bloggens hemtrakter – Bagarmossen. Du gubbe, fäll din krycka ner — Det tål Försvarsmakten, vi är starkare än så. Vi har så många eldsjälar som uträttar stordåd många gånger i det tysta, i fiberföreningar för att vi skall ges möjlighet till modern kommunikation, i byalag för att ge oss samlingslokaler eller som i Fagerås för att ge oss ett centrum för service av olika slag och inte minst i det ideella föreningslivet. Hans omfattande bidrag till den svenska visskatten har gjort honom odödlig och de mest kända melodierna (som Fjäriln vingad syns på Haga, Gubben Noak och Så lunka vi så småningom) kan många svenskar sjunga.