verkade bra till en början iaf! Detta var lite av vad som finns till salu för tillfället, men det finns garanterat mer i … Leveransinformation. I söndags alltså. Vi lär oss bli offensiva, fantasirika och på hugget. Guppyn är en mycket vanlig akvariefisk som finns i ett otal odlingsformer. Ett lämpligt akvarium att börja med i … Och de röda ancistrus får framåt klara sin yngelvård själva, brukar låta dem vara, men då detta var första kullen och äggen hade placerats lite … Lyckligtvis finns det bakterier i akvariet som tar hand om dessa föroreningar. Iallfall så fick hon yngel dagen efter att jag släppt ut henne. Vet inte om och hur många mammorna åt upp själva, men klart är iaf att dom är inte nå vidare bra yngelvårdare. "Hybrid") Kärt barn har många namn brukar man ju säja och det kan man lugnt säja i detta fallet. Guppy är en fisk som tillhör de levandefödande tandkarparna (Poeciliidae). Får se hur det går om undervattenslimmet håller vad det lovar. 24 Jan 2017 12:13 Elin. Den var tidigare en väldigt tålig art men är idag, främst på grund av hård avel en något känsligare fisk. Jag vet inte hur fjärilarnas yngel ser ut men det känns inte som att det är guppy eller molly så vem vet. Fiskfoder till grossist priser. 60L yngel (står hos min far för tillfället). Att de klarat sig antar jag beror på den myckna växtligheten men hur vanligt är det egentligen att stimfiskar får yngel i sällskapsakvarium? han hade köpt lite karpar och guldfiskar till sin damm. :) jag vet inte vad folk byter hos yngel men som sagt de är fortfarande channor, jag hade nog bytt lite 2ggr/vecka sen mer och mer sällan ju större de blir. PÅ botten bara kryllar det av yngel. Lämpligare vuxenstorlek får skäggmunsmalen (Ancistrus spp.) Grattis o hör gärna av dig så man får veta hur det går. 20 kr. Decapsylated Artemia också känd som skalfri artemia, ges direkt i akvariet till nykläckta yngel och småfiskar, utan att behöva kläckas. Matrester, avföring och multnande växtdelar bidrar till att förorena vattnet. Flingor, Granulat, Chips, Pellets, Sticks, Bottenfoder, Yngel- & Uppväxtfoder. Tillverkaren av vårt tillväxt & färg granulat har många års erfarenhet av att utveckla ... Med Repashy kan du, precis hur ... t.ex. Tanken var först att bara skriva en dagbok för att kunna analysera hur olika åtgärder påverkar lek, ... Fusk, död ancistrus och nya yngel! Mina sajica-ciklider har nu frisimmande yngel igen. Om någon har bild på fjärilciklidyngel får … Vad brukar ni mata dom små liven med, jag har ett Golden yngel från tidigare lek som jag helt hade missat, när jag såg den första gången så var den 10-13 mm och glufsade i sej lite lätt smulade flingor utan problem. Får inte notiser av citiboard, därför jag inte svarat.. ... Tess. Det kanske är så att det är fjärilarnas som blivit yngel nu? Hur mycket får man betalt ungefär i djur affär för ... Ingen seriös djuraffär tar emot yngel om de så än får de gratis. L-malar behandlas ofta lite styvmoderligt, missuppfattningen att de äter bajs och skräp gör att en del inte ens tänker på att mata dem, och många svälter ihjäl. Vi lär oss det viktigaste om komposition och rörelse. Försök mata så lite så de absolut inte blir något kvar istället hällre några hungriga än alla övermätta, men ancistrus kan vara en bra ide i vilket fall som! Nu är det bara att hoppas på ny lek snart så det inte behöver vara tomt i … Dock har de vuxit förbi 3-5cm de flesta av dem (hoppas få yngel nån dag men än så länge verkar jag endera bara ha hanar eller så är de inte pilska nog). märkt att jag får mer för mina ungdjur då dom är av ett par som har kvar yngelvårdande ... stycken uppväxt akvarium allt beroende på hur många yngel jag fått. en decimeter och fungerar bra som algätare i akvarier med afrikanska ciklider, det går att hålla flera tillsammans också. Tyvärr har inga överlevt från de tidigare pga glupska "grannar", en eldbuksciklid och ett en stor grupp ameca splendens. Sen har jag en hane som måste bort :) ... Ancistrus yngel. Den är en tålig algätare och kan bli en dryg decimeter lång. "Guld", 4-6 cm, 50:-/st. Häftigt! blir ca. Yngel av Ancistrus sp. Vad du än köper och hur många du än beställer så kostar frakten bara 29 kr! Detta har lett till att många yngel fötts döda eller deformerade. Yngel av "problemfiskar" är nämligen mycket känsliga för infusoriebildning, som ju lätt uppträder i ett lekakvarium. För daglig utfodring av nykläckta yngel och andra småfiskar. (Gäller inte på medimport-varor) Just nu är dom rätt så små, så der inte könet på dom, så vet inte exakt. och malar ur släktena Peckoltia, Panaqolus och Hypancistrus. Nä, skämt åsido. Hade många hannar när jag fick lek på dom tidigare, så jag får se om nykomlingarna kommer bli sugna på o yngla av sig. Yngel av Ancistrus sp. Det har gått några dagar och jag får ihop till att det är minst 20 yngel i 52 literskaret. ... Dom flesta fiskar äter de som får plats i munnen, ... vet inte om det är för att det blir för många små? Nu kan du välja och vraka i butiken. Black Molly (Latinskt namn: Poecilia sphenops) Grupp: Ungfödande tandkarp Denna fisk kom ursprungligen från Mexiko till Colombia. Joacim skrev: Den där zimbabwe-rocken är så jäkla snygg, ännu snyggare i verkligheten , får du yngel på den Janne så är det nästan så jag kan avvika från min "bara 2 sorters-regel", tack för firefishen förresten, blev riktigt bra i baljan. 5-6st har jag inte till salu, 3st kanske däremot. Det är runt 10-15. Kraftfull hälsa * färg & tillväxt booster. han trodda alla dött förra året, men han hittade ett gäng glada fiskar med yngel, så ynglena får övervintra inomhus. Igår flyttade jag mina Ancistrus yngel till ett 120l akvarium innan bodde dom med sina föräldrar i ett 54l akvarium, de är ca 1-3 cm stora. Ancistrus sp. Vilken ottis-art är det du har? Levandefödare, tetror, Ancistrus och guldfiskar anses vara de mest säljande fiskarna och många går till nybörjarnas första akvarium. Idag upptäckte jag när jag gallrade ur blyxa-gräsmattan att jag fått tillökning, jag hittade små rosentetror på 1½ cm. Fraktkostnad bara 29 kr och fri frakt från 500 kr Den finns förutom som sammetssvart variant även i många färggranna hybrider och även en sort med lyrstjärt. För ett par dagar sedan såg jag även att en elongatushona börjat tugga igen, inte speciellt tjock om munnen, men tydligt att det är nåt på g iaf. "Brun Ancistrus", 30:-/st. Det är deras fjärde kull på fem månader. ... blir det inte många kronor per kull. Man såg hur allt gradvis försvann och blev bra igen. Dessa hybrider har oftast framkommit genom inavel. Ancistrus-mal Papegojciklid (Cicklasoma sp. Efter ca 14 dagar kan man börja med frånsilad cyklops och tillväxten sker då snabbare. Hej! Hur många har du av varje och vad vill du ha för dom? Vi lär oss gå nära varandra för bättre porträtt, något som många drar sig för och därför bara får tristansikten ur smällan. Tack allihopa för bra svar, får börja ställa mej in mentalt då för denna uppgift . Bra, då vet jag vilken typ av fisk som ska bosätta sig i 150 litern! Ancistrus dolichopterus, (Ancistrus, Skäggmunsmal) Den kanske vanligaste L-malen och förekommer även i många korsade varianter som alla brukar kallas Ancistrus.