... som älskar kanaler och kanalresor. ... Göta kanal; The Last Post; Opinion live; Mycket trevligt och väl avvägt. ... Kanaler, båtar och kärlek. Göta kanal 3 - Kanalkungens hemlighet 10:20. Dessa båtar tillhör Rederi AB Göta Kanal, inte att förväxlas med AB Göta kanalbolag, som bevarar och utvecklar Göta kanal på uppdrag av ägaren svenska staten. Att du plöjt ned pengar, tid och kärlek spelar mindre roll. Idag kollade jag, såg att Carmen ligger ute på svtplay.se, så i eftermiddags såg jag hela programmet. Som tröst och belöning ansluter jag datorn till teven och njuter av ett nysläppt avsnitt på Kunskapskanalen av en helt fantastisk dokumentär- och reseserie Kanaler, båtar och kärlek. Under 2015 spelades två avsnitt från Göta kanal och Stockholms skärgård in och sändes senare samma år i Storbritannien. Tim och Pru bestämmer sig för att göra en av världens längsta och vackraste kanalresor - att korsa Sverige vattenvägen från Göteborg till Stockholm. Film. Skådespelarparet Prunella och Tim reser runt i Europa på spektakulära kanalfärder. Kan faktist inte påminna mig att jag sett något program som producerats av svensk tv som fångar en resa på Göta-kanl lika bra som britterna gör i … Glass och kanaler tycks höra eihop och det finns flera fina ställen att köpa god glass på; mina favoriter är Stafsäter Gårdsglass på Kinda kanal och så, såklart, Smultronstället i Söderköping vid Göta kanal. Kanaler, båtar och kärlek.” Ett program som väcker minnen. Avsnitt 1 - Göta Kanal - Sveriges stolthet . Göta Kanal - Sveriges stolthet. ... Det är midsommar i skärgården med allt vad det innebär av fest, båtar och snedseglare. Den handlar om två engelska skådespelare, Timothy West och Prunella Scales (Sybil i Pang i bygget! Det är inte alltid de rör sig på brittiska kanaler utan det blir också en och annan bredare, internationell variant (inte minst ett par spännande besök i Indien) och på Kunskapskanalen börjar de med avsnitten från vår egen Göta Kanal. Vi har också slussat genom Europa till Medelhavet. Kolla sedan av vad den båt som din ligger ute för, och kolla hur länge de legat ute. Kanal 5 – Dplay; TV6 Play – Viafree; TV8 Play – Viafree; Kanal 9 – Dplay; ... Göta kanal; Göteborgsoperan firar Birgit Nilsson 100 år . Kanaler, båtar och kärlek I Stockholm och skärgården - UR Play. Kanaler, båtar och kärlek: Göta Kanal - Sveriges stolthet Tim och Pru bestämmer sig för att göra en av världens längsta och vackraste kanalresor, vattenvägen mellan Göteborg och Stockholm. ... Love boat - kärlek ombord 07:35. Har inte fått någon påskkänsla i år p.g.a snön och kylan. Läs mer om Slusshandboken här. Tillsammans med sin make har hon gjort serien Kanaler, båtar och kärlek ( Great Canal Journeys ), [ 4 ] där de bland annat besöker Göta kanal . På ur.se kan du söka lediga jobb, kontakta oss för samarbeten och få veta mer om vad UR gör och varför. Kanaler, båtar och kärlek. Ändå är vi fortfarande gifta och lyckliga. Den handlar om två engelska skådespelare, Timothy West och Prunella Scales (Sybil i Pang i bygget! Serien kanaler båtar och kärlek har jag följt ett tag och tycker den är så bra. Göta Kanal - Sveriges stolthet. Johan Boström … Än en gång står båtbyggaren Janne Andersson i centrum, och nu hamnar han i trubbel när en leverans motorer till Italien beslagtas av … Kategorier. Kanaler, båtar och kärlek Pittoreska Stratford-upon-Avon - UR Play. De blir varnade att Göta kanals 58 slussar har gett den öknamnet "skilsmässodiket" men hoppas att deras 53-åriga äktenskap ska överleva strapatsen. Även efterföljande program som handlade om romernas nuvarande situation i östeuropa, men även litet i övriga Europa. Nina och Johannes korsar Kanada från öst till väst. Kanaler, båtar och kärlek: Göta Kanal - Sveriges stolthet Tim och Pru bestämmer sig för att göra en av världens längsta och vackraste kanalresor, vattenvägen mellan Göteborg och Stockholm. ... så du undviker att skada din egen eller andras båtar. Dokumentär. De tre båtarna är byggda för att passa exakt i Göta kanals slussar och broar. Det hamnar både skrot, plast och skräp i kanalerna vilket påverkar vattenmiljön och de båtar som färdas där. Tim och Pru bestämmer sig för att göra en av världens längsta och vackraste kanalresor - att korsa Sverige vattenvägen från Göteborg till Stockholm. SR P1. Har aldrig upplevt att det är så mycket snö kvar och inte dessa kalla nätter. På svenska heter serien Kanaler, båtar och kärlek och du kan se den på ... och på Kunskapskanalen börjar de med avsnitten från vår egen Göta Kanal. 47 min • Säsong 1 • Avsnitt 1. Det första och andra avsnittet är från göta kanal och stockholms skärgård. Den heter Kanaler båtar och kärlek. Kanaler, båtar och kärlek – dokumentärserie på UR Play Avsnitt 1 – Göta kanal med Juno och på ”egen” köl med hyrbåt. Göta Kanal – Sveriges stolthet. Som tröst och belöning ansluter jag datorn till teven och njuter av ett nysläppt avsnitt på Kunskapskanalen av en helt fantastisk dokumentär- och reseserie Kanaler, båtar och kärlek. La bort boken och kollade resten av programmet i sin helhet. Den heter Kanaler båtar och kärlek. Kanaler, båtar och kärlek Göta Kanal - Sveriges stolthet - UR Play. Nu ... Det är för dags nya äventyr på Göta kanal och den här gången ska tävlingen bli dokusåpa. Första stoppet i serien Kanaler, båtar och kärlek är Göta kanal, också känd som skilsmässodiket... http://bit.ly/2GqyhTF Mitt i detta hamnar Stig Helmer och hans norske vapendragare Ole, och ingen av dem är någon större sjöfarare. Hej där! 21:03. Ett nytt trevligt och intressant program jag börjat följa och kan rekommendera är Kanaler, båtar och kärlek ... Göta kanal, Stockholm och skärgården, Stratford upon Avon, Venedig, Holland, Leeds o Liverpool, Bristol o Devon, Katalonien och Hebriderna. 2 Strömsholms kanal, Bergslagens livsnerv Strömsholms kanal är idag inte bara en turistisk sevärdhet och ett intressant industrihistoriskt kulturminne utan en symbol för hur sammanhållning och gemensamma ansträngningar gav företagen och regionen en positiv framtid. UR gör radio- och tv-program för dig som vill förstå världen. Det första och andra avsnittet är från göta kanal och stockholms skärgård. Tim och Pru bestämmer sig för att göra en av världens längsta och vackraste kanalresor, vattenvägen mellan Göteborg och Stockholm. Göta Kanal - Sveriges stolthet. ... Ett äldre charmigt engelskt par tar sig med passagerarbåt och hyrbåt från Göteborg via Göta Kanal till Mem, kanalens början/slut i Östersjön. Kanaler, båtar och kärlek: Göta Kanal - Sveriges stolthet Tim och Pru bestämmer sig för att göra en av världens längsta och vackraste kanalresor, vattenvägen mellan Göteborg och Stockholm. De åker även Göta Kanal i ett avsnitt. Vi vill vara med och städa upp så vi kan fortsätta njuta av friskt vatten i våra kanaler. Har du sett "Kanaler, båtar och kärlek" ännu? Tablå och guide för tv-program och kanaler på telia c more family tillvalspaket, onsdag ... Kanaler, båtar och kärlek Del 3 av 10: Kära minnen i Llangollen Dela ... pråm upp till Horseshoe Falls, ett hästskoformat fall som skapats av Thomas Telford - mannen som bland annat ritat Göta Kanal. Från den dagen är det kärlek och värme i luften, åtminstone för Thomas och mig. Bild: Channel 4. Begagnade båtar är ingen hårdvaluta. ... LÄNK: Great Canal Journeys på UR Kunskapskanalen (Kanaler, båtar och kärlek) Timothy och Prunella körde en Taiwanbyggd Albin 36 från Sjötorp till Sandhamn.