Av. Min externa hårddisk, en Seagate Backup Plus Portable Drive 2TB 1-2 år gammal, går helt plötsligt inte att hitta när jag kopplar den till datorn. Den stora skillnaden är att en Nas kan vara ansluten till flera datorer samtidigt och den behöver inte tas med på resan, utan går att nå var som helst via internet. Utseendet hos routern är kanske inte det du sätter högst på listan över urvalskriterier. Följare 2 ... men observera att du inte kan komma åt filerna på disken efter detta. Kan även dela ut ett separat gästnätverk, som ger besökare tillgång till internet utan att de kan komma åt privata nätverksresurser. Skulle vilja kunna komma åt min externa hårddisk som är kopplad direkt till min router. eller router och 3,5” sata-hårddisk att sätta in i Disk Station. En ansluten USB-hårddisk kan enkelt delas lokalt samt nås via molntjänsten mydlink. Konfigureras via webbgränssnitt eller appen Asus Router (iOS och Android). Till exempel enheten kan vara en eSATA-enhet och du kan komma åt den på en dator utan eSATA genom att dela den via … När den externa hårddisken är ansluten till en av datorerna i nätverket, måste du bara berätta ditt operativsystem för att andra maskiner för att komma åt den 1. Bruket att dela en extern hårddisk via ett nätverk kan användas att komma åt information på hårddisken med en dator som inte stöder externa diskens anslutningstyp. Du kan också koppla in en extern hårddisk, via USB, och den delas automatiskt ut så att alla som är med i nätverket kan utforska innehållet, enkelt och smidigt. Jag vill helst slippa behöva ha min pc igång för att komma åt musik och sånt från macbooken via wifi så jag funderar på att koppla en extern usb-hårddisk till en router som är kopplad till min pc, internet och, via wifi, till min macbook. AiProtection. Men framför allt kunna komma åt den och välja den som sparningsplats i någon torrent-app. Om du har kopplat in en extern hårddisk till en router så kommer inte den att synas på "den här datorn". Genom att koppla upp en skrivare eller extern hårddisk direkt till en router , till exempel , kan du komma åt denna skrivare eller router direkt från valfri dator i nätverket i stället för … hur till komma fri obegränsad internationella telefonsamtal. Det är även möjligt att komma åt filerna med en app för din smartphone. Skulle vilja kunna komma åt min externa hårddisk som är kopplad direkt till min router. Dessa tre tjänster har också appar för Iphone och Android där du kan hantera dina filer. Hos somliga routrar det också att begränsa vilka webbsajter som går att komma åt, för att exempelvis på det sättet skydda barn från olämpligt innehåll. ... Appen låter dig komma åt din hårddisk så länge som du har en internetanslutning. Ny nätverkstandard, 802.11 ac 802.11ac är ett enormt steg i utvecklingen kring trådlös hastighet, tillförlitlighet och kvalitet i signalstyrkan. Nästa tråd i Teknik. NAS eller Network Attached Storage som det står för, går ut på att man delar ut en lagringsenhet (t.ex en hårddisk) via nätverket. Ställ in regler för vidarebefordring av port för router ... Få åtkomst till DSM-tjänster via ... få tillträde till utrymmet som till en lokal hårddisk. En Nas är mycket mer än en vanlig extern hårddisk. Din router kan nämligen styras via ASUS Router App. • Enkel utbyggnad : Om du i framtiden vill ha ytterligare lagringskapacitet kan du enkelt ta bort och byta ut hårddisken i … Anslut din externa hårddisk till en av datorerna på Linksys Network. Hejsan Jag har en Iomega 1TB USB hårddisk som jag önskar komma åt via datorn, den är kopplad till Thomson Routern men jag får det inte att funka helt och hållet, måste bara vara något litet hinder för jag ser den via adminsidan men hittar den inte på datorn. 26 svar. Router för media RT-AC68U har en inbyggd FTP-server vilket gör det möjligt att dela ut filer du ansluter till den via USB-minne eller hårddisk. Kommer inte åt hårddisk via USB på Windows 7 Logga in för att bevaka detta . kan komma åt alla funktioner på GoFlex Home (endast Windows). Asus RT-AC68U är världens snabbaste Wi-Fi router med en ... filer du ansluter till den via USB-minne eller hårddisk. På detta viset kommer alla som är uppkopplade mot nätverket åt samma filer. Sida 1 ... Något du dock ska tänka på med D-Links routrar är att det krävs en programvara i Datorn för att komma åt en HD via USB porten, samt att det bara går att komma åt den med 1 dator åt gången. DSL-AC68U erbjuder en enkel konfiguration av VPN-server och VPN-klient – vilket låter dig komma åt ett hemmanätverk eller internet privat och säkert. Fråga Jag vill koppla en WD Passport Ultra till min Huawei-router med hjälp ... Koppla hårddisk till router. Allt kan göras via ett ... är det så långt från sanningen man kan komma! NAS eller Network Attached Storage som det står för, går ut på att man delar ut en lagringsenhet (t.ex en hårddisk) via nätverket. Installationen är väldigt enkel tack vare flera lättanvända alternativ. The new ASUS Router App is built from the ground-up to be both intuitive and robust, allowing you to setup your router, manage network traffic, diagnose connection issues and even update firmware, all without needing to boot up a PC. Routern har flera bra funktioner, exempelvis: om du kopplar en hårddisk via USB-porten, kan denna bli en filserver, där man kan dela data mellan olika enheter inom … Den låter när jag kopplar in den och datorn signalerar att enheten är inkopplad. * Då du kopplar upp din hårddisk till din router, ... Och PortForwarding används enbart om du vill komma åt hårddisken via Internet. Kopplat en extern hårddisk med filmer till Technicolor modemet/routern. Kommer åt och har all behörighet på filerna i hårddisken på den stationära datorn … Men framför allt kunna komma åt den ... via ftp. 9k läst 26 svar. Det finns även en printerserver inbyggd för att kunna skriva ut till en USB-skrivare som du anslutit. In your increasingly mobile-enabled life, having control over your network via an app is more important than ever. På DSL-AC68U kan du enkelt ställa in en VPN-server med stöd för PPTP- och OpenVPN-protokoll – utan att behöva betala … Filerna kommer du dessutom åt via respektive tjänsts webbgränssnitt, så om du använder en dator du inte kan installera programmet på kan du ändå komma åt dina filer.