Jag hamnade i en depression och undrade vem jag var och vad som var meningen med livet. Livet är inte rättvist hur gärna vissa än vill tro det. Det har gått så smärtsamt enkelt så jag undrade om jag inte var känslig för omställningar längre. Den mycket uppskattade dokumentären Landet som inte längre är har visats vid ett flertal tillfällen i SVT. Jag misstänker, eller jag hoppas det åtminstone, att det är en naturlig förändring i livet. Men hon som åkte med mig har varit där förr så det var inga problem, fast vi snackade lite väl mycket bara så det var nära att vi missade sista avfarten innan man kör mot Öresundsbron. Livet är kort. Viktigt att våga prata om det. Jag och lokalsinnet är inte så där bästa kompisar precis. Blir det inte bättre än så här? Hon är dock noga med att beslutet att avsätta tid för att njuta och slappna av, inte får förvandlas till prestationskrav och känslan av att livet måste vara toppen jämt. Nej, livet är inget skämt – i varje fall inte i alla delar. Det gäller inom alla områden i livet, men speciellt påtagligt är det gällande träning och hur vi kan tillgodogöra oss denna. Jag har sådan extrem olust för att skriva här och har känt så ett tag nu, tyvärr. Senaste åsikt: ”Det är inte roligt att bli gammal ... att bio- eller restaurangbesöket inte längre kan bli verklighet på grund av sämre ekonomi eller begränsad rörlighet? Det är morgon och när hon vaknar kommer hon att le sitt filmstjärneleende. Det är egentligen inte intressant. Och så ligger jag där och tittar på henne. Jag vågar inte helt säga att det här är det absoluta slutet för bloggen, kanske får jag plötsligt en nystart eller kanske kommer jag inte kunna låta bli att publicera fantastiska inlägg när material uppstår. – Det är inte roligt att vara fårägare längre, säger han. Inget att göra åt eller att sörja - bara att gå vidare i livet. Det kan vara roligt också. När jag först började känna av att jag inte orkade med längre på jobbet, att allt tog längre tid och allt krävde mer och mer av min fulla uppmärksamhet då krympte mitt sociala umgänge allt mer och mer. Det är efter ungefär 6 veckor som nyhetens behag lagt sej, de stora siffrorna på vågen visar sej inte längre och suget efter "vanlig" mat blir riktigt jobbigt. Ja de kanske blir kaos i livet helt plötsligt... Helt plötsligt är de jag själv som är i focus igen. Let the race begin 5 år sedan Man lägger ju ribban själv och ser till att hitta en tränare som matchar vad man söker efter. Det är inte roligt när gamla damer halkar på en isig gata, ... blir längre och längre och längre, ... //livet.se/ord/liknande/se_11497 - länka gärna hit! Det är efter ungefär 6 veckor som nyhetens behag lagt sej, de stora siffrorna på vågen visar sej inte längre och suget efter "vanlig" mat blir riktigt jobbigt. Tron på en ny Europatourseger har han fortfarande kvar. När … Det gäller att hitta någon mening med livet tror jag, finna något som är roligt. Jag vet inte, men roligt är inte längre en tjejfest eller utekväll. Och på gården är det mjölkkornas klocka som bestämmer takten i livet, säger Peter. Det är inte roligt längre! Roligt är helt andra saker numera och det har absolut inget att göra med min syn. Även då det gäller det viktigaste här i livet, nämligen hälsan, är livet långtifrån rättvist. Det är nästan lite motvilligt som jag uppdaterar bloggen just nu. Det var länge sedan det var det. Det enda som räknas och är intressant är hur jag själv mår och hur jag ska göra mig själv ännu mer välmående. Men det är inte lätt utan motivation, det är … Eller att känna att politikerna kommer med löften i valtider men när det kommer till kritan inte presenterar några konkreta lösningar. Peter Gerdehag är en prisad naturfotograf, dokumentärfilmare, författare och föredragshållare. Personuppgiftspolicy Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies. Det är med golfspel som med kärlek. Då kommer resultaten av sig själv. Hejsan! Utbrotten har kommit med jämna mellanrum det senaste året. Då jag faktiskt inte mår illa av tanken på att det är detta som är livet. Om man inte tar det på allvar så är det inte roligt, och tar man det på allvar så kan det krossa ens hjärta. Spela in är inte roligt längre, pro-am kan däremot bli ett möte med intressanta människor. När det gäller viktminskning så finns det inga genvägar. Bli inte en nostalgisk bakåtblickare, ... Spel är inte lika roligt längre! Hmmm jag kan inte se skogen som bara träd längre, eller snarare... på grund av alla dessa heta brudar (sorry damer) kan jag inte längre se vem som är seriös och verkligen letar efter en partner. Men alla strategier som river ner eller ifrågasätter dessa nattsmygande spöken från förr är värda att prova. بسم الله الرحمن الرحيم 5 år sedan Filsan. Read Full Post » ... samtidigt som vi också sände tankar till dem som inte längre är bland oss här på jorden. Det gäller inom alla områden i livet, men speciellt påtagligt är det gällande träning och hur vi kan tillgodogöra oss denna. Kung Henry: Det är inte roligt längre ... Vad är meningen med livet? – Om du inte upplever lust och glädje just nu, kan det hjälpa att tänka på årstiderna. Read Full Post » ... samtidigt som vi också sände tankar till dem som inte längre är bland oss här på jorden. ... Då är det inte roligt. Det är med golf som med kärlek. Livet är inte rättvist hur gärna vissa än vill tro det. Sommarlov är roligt och att åka tåg till mormor och morfar är roligt, men att träffa mamma efter två dagar är lycka. Är det här vad jag ska jobba med resten av livet och just här, på den här arbetsplatsen? Även då det gäller det viktigaste här i livet, nämligen hälsan, är livet långtifrån rättvist. Om man inte tar det på allvar så är det inte roligt, och tar man det på allvar så kan det krossa ens hjärta. "Skulle jag summera i dag så har jag inte presterat det jag borde ha gjort", säger 44-åringen till Golfing. Nu börjar jag landa mer och mer, livet börjar smälta mig in på huden. Och dressyr är ju inte bara strikta program som ska följas och bedömas. ... Nej, livet är inget skämt – i varje fall inte i alla delar. ... Då är det inte roligt. Livet är kort. En liten tröst är att vi inte är ensamma. Vardagen har liksom inte skavt någonting, för jag har varit så sugen på den.