Problem: Mobilen stänger av sig / fryser / ingen täckning vid sms/samtal. Men för vissa iPhone 6s-ägare har inget hjälpt. Mobilen låser sig Den nya buggen får telefonen att låsa sig och visar inte att batteriet håller på att ladda ur. Om din mobil bara stänger av sig själv tycker vi du först och främst skall ringa tillverkarens supportnummer. Det här händer , den stänger av sig försöker man starta den igen så indikerar den att batteriet är urladdat och går följaktligen inte att starta sätter i laddaren en halvminut sen kan man starta telefonen igen och då har den oftast kring 50 % laddning sen kan det gå ett par … En del iPhone-användare rapporterar att de verkar ha drabbats av en slags batteribugg efter det att de uppgraderat till iOS 10.1.1. Min nexus 4, köpt i januari/februari 2013, har börjat stänga av sig själv den senaste veckan ungefär en gång varannan dag. iPhone hängt sig - svarar inte. I vissa Android-telefoner finns det någonting som heter Behåll inte aktiviteter, den ska vara urbockad och alltså inte aktiv för att … Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Bergkuist, 9 maj 2012. Om det inte löser sig så tycker vi att du ska skicka in den på lagning, detta blir gratis om du har försäkring som täcker detta. När mobilen stänger av sig själv så görs det innan den går under batteriets tröskel... så din metod är helt ok, och det händer att jag gör så också, fast mest med min MBPr. Min iPhone 5 har betett sig konstigt sedan jag uppdaterade till iOS 7 . Observera att om du har lyckats sätta telefonen i DFU ska skärmen vara helt svart, skulle du ha en iTuneslogga följt av en traditionell applekabel i skärmen indikerar det på att den är i recovery läge. Stänger din Iphone plötsligt av sig trots att du har mycket batteri kvar? LÄS OCKSÅ: 10 saker du inte visste att din Iphone kan göra . Säkerställ att du har tillräckligt med ledigt internminne i mobilen så appen kan arbeta ordentligt. Det beror på en ny funktion i uppdateringen som kallas ”raise to wake” som innebär att din Iphone med hjälp av en sensor känner av att något i närheten rör sig. Efter en tids lyssnande, kan variera mellan en låt till någon timme eller mer, så stänger spotify av sig/ återgår. Likaså hade ip-numret han använt spärrats. Om så är du långt ifrån ensam då många användare så sent som i Nu är det bara att vänta och se. 2017-04-07 19:48#0 av: Kasp Min iphone 5s har i några dagar stängt av sig helt plötsligt. Det gäller mobiler tillverkade i september och oktober 2015. Men på Nokia anser man att undersökningens siffror har lite med verkligheten att göra: - De där siffrorna är inte ens i närheten av de siffror som vi har, säger Tomas Chatzopoulos på Nokia. Patricia om Alla nya Teslabilar kan köra själv; ... Iphone 6-telefoner stänger av sig själva. Har sedan i höstas haft problem med att Iphonen stänger av sig själv i tid och otid. Nu går Apple ut och erkänner att det finns batteriproblem med telefonen och erbjuder sig att byta dessa gratis, det skriver företaget i ett pressmeddelande. Trots att batteriet inte är tomt har en del exemplar av Iphone 6 och 6S en förmåga att stänga av sig själva. Eftersom det inte finns någon strömbrytare på telefonen som manuellt stänger av strömmen kan detta vara ett problem. Om din iPhone hängt sig, ikonerna svarar inte, knapparna svarar inte och ingenting fungerar kan det bero på att programvaran låst sig. Att telefonen stängs av utan förvarning är något som många användare irriterar sig på. Buggen innebär att telefonen går från 30% laddning till 1% laddning på bara någon sekund för att därefter stänga ner sig själv. Hej! Om din iPhone hängt sig, ikonerna svarar inte, knapparna svarar inte och ingenting fungerar kan det bero på att programvaran låst sig. En representant från Apple säger att de är medvetna om kritiken, men menar också att det är normalt att mobilen stänger av när den utsätts för kyla. Det här händer , den stänger av sig försöker man starta den igen så indikerar den att batteriet är urladdat och går följaktligen inte att starta sätter i laddaren en halvminut sen kan man starta telefonen igen och då har den oftast kring 50 % laddning sen kan det … tjena, min iphone stänger av sig själv ibland och när det gör det så brukar den inte gå att sätta igång.. ibland sätts den igång igen men det är inte vanligt.. är det någon som vet vad det är för fel Skärmen blir svart direkt och sen får man starta upp den igen på det vanliga sättet. Att byta batteri på iPhone 5 själv är inte särskilt svårt och tar inte heller så lång tid. Min iPhone 5 har betett sig konstigt sedan jag uppdaterade till iOS 7 . Startar din iPhone oförklarligt om av sig själv? Det beror på en ny funktion i uppdateringen som kallas ”raise to wake” som innebär att din Iphone med hjälp av en sensor känner av att något i närheten rör sig. Det smidigaste sättet är att säkerhetskopiera din telefon med hjälp av iCloud. Har du märkt att din iPhone helt utan förvarning tenderar att bara stänga av sig själv? Dra reglaget för … När iPhone har slocknat släpper du powerknappen och fortsätter att hålla in home tills datorn plingar till och säger att den har hittat en iPhone i återställningsläge. Den stänger av sig. Min telefon Samsung S4 stänger av sig själv flera gånger om dagen, går endast att starta igen om laddaren är inkopplad! Den är uppgraderad! Det är mobiler av modellerna Iphone 6S and 6S Plus som har drabbats och felet uppstår när du manuellt går in och … När jag sedan startar upp igen så loggar den in, och den låt som låg i "now playing" när jag startade spotify första gången, börjar spelas. vilket är otroligt irriterande! Jag har nu gjort en uppdatering via Samsungs program Kies och hoppas att felet skall vara avhjälpt. Eftersom det inte finns någon strömbrytare på telefonen som manuellt stänger av strömmen kan detta vara ett problem. Du hör att ett meddelande kommer och hinner kanske se det också men sen syns … Den öppnar/stänger appar av sig själv, scrollar, skriver bokstäver, bläddrar genom bilder,ringer samtal osv. Av de svarande uppger 66% av de som har en Nokia-telefon att de haft problem med denna unde det senaste året. Läs om vad du kan göra om skärmen på din enhet har låst sig eller inte svarar när du trycker på den, eller fastnar när du startar den. Just nu finns det två problem som kan få mobilen att dö. Så här gör du för att stänga av det: Gå in på Inställningar >> Visning och ljusstyrka >> … Nu sprids en kod mellan iPhone som gör att när du får meddelandet så startar din telefon om. För dig med iPhone 6S eller tidigare: Om du håller nere både strömknappen och hemknappen några sekunder kommer Apple-loggan synas och din iPhone startar då om sig själv. Genom att använda sig av en egenskriven kod har han kunnat skickat enorma mängder meddelanden till en och samma användare, vilket fått det kontot att krascha och själva telefonen att stänga av sig själv. Så här gör du för att stänga av det: Gå in på Inställningar >> Visning och ljusstyrka >> Därefter stänger du av raise to wake. Sanchez två konton med vilka han testade säkerhetsluckan spärrades av Snapchat. Detta fenomen gäller på min iPhone 3gs där jag har spotify premium. iPhone hängt sig - svarar inte. Dock är det alltid rekommenderat att lämna över det till en verkstad/tekniker för … Håller tummarna. Jag har haft min iPhone 6 i ca 3 månader och nu har den tröttnat på mig och börjar leva sitt eget liv.