Haft bra löneutveckling sedan jag började som SYV 2009 tycker jag, men vet att det inte ser ut så på alla orter. Studie- och yrkesvägledare har individuella och differentierade löner, och omfattas av samma kollektivavtal som de som tecknas för lärare. Tack! Vad ska du jobba med? Lärarnas är a-kassan för Sveriges lärare, fritidspedagoger, studie- och yrkesvägledare, skolledare och kyrkomusiker. REKRYTERING. Publicerad 12 april 2018. ... 2018-09-25 09.27. Lärarnas Riksförbund har cirka 2 000 medlemmar som arbetar som studie- och yrkesvägledare. För att attrahera fler studie- och yrkesvägledare, prövar Göteborgs Stad det nya greppet att låta nuvarande vägledare yrkesvägleda potentiella nya kollegor. Den går uppåt och på några år kan man öka sin lön ganska kraftigt, säger Fredrik Berglund, studie- och yrkesvägledare i Huddinge kommun. ... Lön och trygghet. Studie- och yrkesvägledare. ... dock senast 2018-01-10. Vill du hjälpa andra att välja yrke och utbildning? Att plugga till receptarie tar tre år medan det tar fem år att plugga till apotekare. ... Studie- och yrkesvägledare, 14-15 mars 2019 Läs mer. ... – Det unika är just att de får lön under utbildningen, säger Kari Petersson, Studie- och yrkesvägledare på Akademi Båstad. För att elever ska kunna sätta sig in i olika valmöjligheter och ta ställning till framtida utbildning och yrke, behöver flera på skolan ha ansvar i vägledningsfrågor. Tycker du om att jobba med människor? Är du en driven studie - och yrkesvägledare? Att bli internationell studie- och yrkesvägledare kan man genom självstudier eller genom någon form av påbyggnadsutbildning. Som studie- och yrkesvägledare kommer du att samarbeta med annan personal såsom befintlig SYV, ... Lön Individuell lön. Jag jobbar i en liten kommun och är ensam studie- och yrkesvägledare där. Grundutbildning till studie- och yrkesvägledare ges vid lärarhögskolorna och omfattar ett treårigt program. Jag ska erbjuda studie- och yrkesvägledning för alla unga vuxna 18-25 år som bo