Sen undrar jag också hur jag ska ha håret. Nu har jag en liten fundering, det är nämligen så att jag har läst på om balsammetoden och undrar vad du säger och tycker om den? Gick en gång till frisören och sa att hon får göra vad hon vill bara hon inte klipper det så att det ser ut som en svamp. Vad säger ... håret hos frisören innan du börjar med balsammetoden. Hej Annica! Samtliga produkter är valda av mig. Om du inte har lockigt hår tycker jag du ska använda dig av doftfria alternativ när du tvättar håret. Jag hörde hyfsat nyligen talas om balsammetoden och kände direkt att jag ville veta mer. Information om balsammetoden. Den här artikeln innehåller affiliatelänkar till återförsäljare. Läs mer om hur affiliatelänkar fungerar här. ... inte hört om. Näe jag och mina påhitt, de brukar sällan sluta bra, haha. Nu till vintern så blir håret ofta gärna flygigt och elektriskt, men använder man balsam ) vid dusch så minskas besvären. I alla schampon finns det någon typ att rengörande tensid som mer eller mindre torkar ut håret. Nej, helt fel. Jaundrar om du kan förklara vad balsam metoden är? Men idag tänkte jag tipsa er om en hårinpackning, som inte är speciellt dyr och som fungerar jättebra på mitt hår. Balsammetoden innebär att utesluta schampo helt och endast använda balsam vid rengöring av håret. Men vad är det egentligen? Kommer iofs inte i närheten av att simma varje dag, men om jag har rätt (och det har jag såklart) så blir det förstås ännu större anledning att fundera på hårmedelskonsumtionen om man simmar mycket. Om det säger "futt" och luktar bränt har man värmt locktången för mycket. Och jag tycker som vanligt, en hel del. Det FÖRSTA jag vill säga är, om du färgar håret, bleker, stylar med värme och produkter samt vistas i miljöer som kan ge beläggningar på håret, så tycker jag INTE balsammetoden är bra. Aldrig! Elin Johansson skriver: 5 … Näe jag och mina påhitt, de brukar sällan sluta bra, haha. Faktiskt har jag med mycket sökning, pratat med personer som är insatt i detta ämne tagit fram svaret på vad som är skillnaden mellan hårvårdsprodukter vi köper hos frisören (Professionella) samt dom hårvårdsprodukterna vi köper i dagligvaruhandeln (T.ex från Ica, Coop). Det finns många olika tips och råd för hur man bäst ska sköta sitt hår. Om locken däremot snabbt försvinner, har man värmt för lite. Vad är det? Usch vill inte skriva mer om detta, klarar inte av alla som säger att ica ... och allt vad nu balsammetoden ... om det är köpt i butik eller hos frisören. Du kanske skulle tänka lite på det. Hårvård: 10 missar du gör som förstör håret | MåBra För att ta hand lite extra om sitt hår hur man i samband med tvätt ta till en hårinpackning. Herrejösses vad åren bara springer iväg, snart sitter man nog där på ålderdomshemmet och undrar vart tiden tog vägen, haha. ... ska man bara kamma det när det är blött. ... Vad säger du? Jag har nämligen tort och slitet hår och vill inte ha det längre. Om två dagar kommer mamman & pappan hit till Milano och om 5 dagar blir jag 25 år, halvvägs till 50(!!) ... men vi menar samma sak. Vissa skippar tvättbalsamet och går rakt på balsamet eller en hårinpackning. – Så länge ditt hår är friskt och klippt på ett sätt som passar din ansiktsform, är jag positiv till långt hår, säger hårproduktsmärket Matrix kändisstylist George Papanikolas, och tipsar samtidigt om att hålla håret friskt genom att behandla … Så vad säger ni, är det någon av er där ute som gjort en permanent hos frisör och blivit nöjd med resultatet? Även om det inte framgår på bilden. Hej på er! Detta shampoo använder jag även om jag varit hos frisören, om hon använt produkter som inte ingår i Balsammetoden. Jag måste ha i en massa olika klet för att få ner håret och för att det ska se någorlunda ut. Balsammetoden innebär att man tvättar håret med ett tvättbalsam fritt från silikoner och sulfater och andra ämnen som normalt torkar ut håret. Jag frågar dig eftersom jag tänker att du kan sånt här. Vad använder du för schampo och balsam för att få så fint hår? Svara. Vad använder du för schampo och balsam för att få så fint hår? Folk säger att dom tappar hår i stora mängder m.m. Läs mer om hur affiliatelänkar fungerar här. Har själv flera dåliga erfarenheter av frisörer som inte lyssnar/ fattar/ bryr sig och känner mig nästintill utbränd vad gäller detta område, orkar inte med ett misslyckande till…Är noga med att förklara hur jag vill ha håret, har med mig bild i bland och frisören säger ”JAG fattar preciiiis hur du menar”. ☆ (detta inlägg innehåller annonslänkar) ☆ Sandra! Svara. Det finns inpackningar för alla möjliga olika sorters använda Har man behandlat sitt hår man olika hårinpackning, som ofta exempel blekningar eller permanenter, är det av ännu större vikt att använda … Eftersom vi har egen brunn har vi mycket kopparsalter i vattnet. finns det något balsam som är godkänt och gör samma nytta? *kl* Jag ska (äntligen!) Då får frisören bleka om ditt hår och lägga en ny nyansering. Visst låter det som att det kan gå hand i hand med balsammetoden? Idag är jag och klipper mig och färgar håret. Tvätta efteråt. ... Hur du framställer andra frisörer och vad de ev säger och gör kan ju diskuteras. Ett av dem är balsammetoden. Det säger något om ens egentliga normalvikt. Om två dagar kommer mamman & pappan hit till Milano och om 5 dagar blir jag 25 år, halvvägs till 50(!!) Och, hos frisören säger de ibland att de aldrig sett nån med så tjockt hår. ... inte hört om. Hade så gärna velat ha ett sådant schampoo men hur gör man om man gör med Balsammetoden? Jag har några frågor om vad som är bäst för håret. Herrejösses vad åren bara springer iväg, snart sitter man nog där på ålderdomshemmet och undrar vart tiden tog vägen, haha. ... Här är första filmen jag gjorde om Balsammetoden. Nu har jag en liten fundering, det är nämligen så att jag har läst på om balsammetoden och undrar vad du säger och tycker om den? Om ditt hår är lockigt skulle jag vilja rekommendera balsammetoden som jag skrivit mer om här (klick!) Bildkälla. Ett helvete att hitta en bra frisör när man har tjockt lockigt hår. 16:14. Däri ligger konsten. Rekommenderar du den eller tycker du man ska avstå? Balsammetoden innebär att man tvättar håret med ett tvättbalsam fritt från silikoner och sulfater och andra ämnen som normalt torkar ut håret. Gick en gång till frisören och sa att hon får göra vad hon vill bara hon inte klipper det så att det ser ut som en svamp. Min dotter googlade fram ett recept när vi var i affären, som lät enkelt och bra. ... Lyssna inte på frisören även om de säger att de kan. För att inte tala om när det växer ut sen, svamp! Jag har nämligen tort och slitet hår och vill inte ha det längre. Jag använder plattång ibland, men trots produkter så får jag det sällan speciellt snyggt ändå. Det är Amodimethicone som jag då är är mit misstänksam mot om det är en silikon eller ej. Vet att du gjort ett inlägg om det här innan men jag undrar om du har fått någon uppdaterad version. Medans vissa säger att det är jätteskadande för håret. Rekommenderar du den eller tycker du man ska avstå? Lorin skriver: 20 augusti, 2013 kl. Jag tycker inte att mitt hår är särskilt slitet, men jag bleker så jag ville se om Olaplex kunde göra det ännu bättre än det redan är. Idag tänkte jag ta upp en sak som många undrar över. Vad säger du? Ett helvete att hitta en bra frisör när man har tjockt lockigt hår. ... Lyssna inte på frisören även om de säger att de kan. För att inte tala om när det växer ut sen, svamp!