Många av karaoke bakgrunderna har vi själva spelat in med musiker för att få dem att låta så bra som möjligt. Detta följs av "One night love affair" och "She's only happy when she's dancin' ".Bland det första som slår mig är hur grymt bra ljud det är här inne på Forum idag. Ronan Keating – Father and son 1970 släppte Cat Stevens (numera Yusuf Islam ) den klassiska plattan Tea for the Tillerman och här finns låten Father and son . Sista låten är en lysande version av Willie Niles ”One Guitar”, som även spelats in av Joe D’Urso och Mike Peters (The Alarm). Låten Nobody´s perfect och titelspåret Livin years släpptes som de två första singlarna. Efter ett flertal versioner och releaser under '84 och '85 började låten väcka viss uppmärksamhet i USA. Det är sällan hon spelar den live, men denna kväll bjöd hon på denna helt fantastiska låt. Den 29 juni 2017 såg jag Guns n’Roses live på Friends Arena i Stockholm. Efter alla svenska skivor, listas alla utländska skivor… SVENSKA SKIVOR Här kan det finnas utländska artister ... låten finns i några andra versioner också. Bryan Adams med band går ut på scen och öppnar stenhårt med låten "Reckless" och det är fullt jävla råställ från början. Bryan Adams sjöng om “Heaven”, och i himlen lär det, enligt vissa, finnas änglar. Bryan Adams sjöng om “Heaven”, och i himlen lär det, enligt vissa, finnas änglar. Apropå ytligt; Bryan Adams Heaven dök upp här också. Looken hade inslag av såväl trashig punk som prålig docka – en estetik som fick stort genomslag, framför allt med hjälp av videon till Girls just want to have fun. Det är i alla fall en fingervising av vad som var poppis på 1980-talet. Sista Beställningen har jag också bollat med länge och har minst fem olika versioner av den som demo innan den färdiga versionen tog form. Det är en för oss tidskrävande metod att få bra musikbakgrunder. Men visst saknar det storhet på listan, så som bla Michael Jackson . Gruppen spelade in ännu en demokassett med nya versioner av Try a little sadness, She´s beautiful, The image blown out och When the sour turns to sweet. Igår avslutade ”Light of Day” och ”One Guitar” Light of Day. Bryan Adams sjöng om “Heaven”, och i himlen lär det, enligt vissa, finnas änglar. ... Connolly och Priest alla spelat i egna versioner av ... grund av texten i låten ... sitt andra band, Heaven & Earth. ... låten finns i några andra versioner också. Första hälften av albumet är fantastiskt bra men övergår i slutet till att rikta sig mer till extrema Gillan nördar, där sista låten ”Dick Pimple” är det riktiga lågvattenmärket om man inte ser på det med humor eller som ren kuriosa. Låtar sorterat i bokstavsordning. Den innebar också att hon åkte ut på sin första USA-turné. Den 29 juni 2017 såg jag Guns n’Roses live på Friends Arena i Stockholm. Hon har även spelat den på flera minnesceremonier. Låten skrevs av Nilla efter tsunamin (där hon själv skadades allvarligt) och är tillägnad alla saknade. Sen var jag i väg i Göteborg några dagar i våras och då växte en helt ny text fram och låten fick en plats på plattan. För dig som har Spotify finns också nedan länkar till tre spellistor med ett urval av ... Bryan Adams - Have ... känner inte till några andra versioner: Gruppen spelade in ännu en demokassett med nya versioner av Try a ... också om relationer till andra människor, som uteliggare i låten ... Bryan Adams – Heaven; Låten släpptes i september '83 och blev snabbt en hit världen över med topplacering i en rad länder. Tack vare Sofias total Tracksfascination blev jag indragen i detta och har något svagt minne om inspelad version av denna tillsammans Kindwalls smekande stämma före och efter. “Änglagård”regisserades av Colin Nutley (69 idag) som i en av varianterna av just nämnda film, har med både sin dotter och dotterns Mamma. Efter ett par tröga år inledde hon ett samarbete med artisten Meatloafs producent Jim Steinman. ... Tidigt 1989 släppte Mike and the Mechanics sin andra skiva Living years. Låten finns med på hennes andra skiva ”Natural force”, som blev hennes stora genombrott. Sagan om A-ha började redan '82 då en första version av det som några år senare skulle bli en världssensation spelades in. MÄBE är högaktuell med den nya EP:n När rösten i radion sa hans namn som släpps på fredag. ... 1 Bryan Adams- Heaven 2 Madonna- Like A Prayer 3 Band Aid- Do They Know It's Christmas? Bryan Adams "Christmas time" (1985) - Denna låt skulle egentligen ha varit med på en samlingsplatta där kända artister sjunger jullåtar, men den plattan kom aldrig ut 1985, men låten släpptes ändå och det ångrar Adams nog inte. Det är en för oss tidskrävande metod att få bra musikbakgrunder. “Änglagård”regisserades av Colin Nutley (69 idag) som i en av varianterna av just nämnda film, har med både sin dotter och dotterns Mamma. Det är i alla fall en fingervising av vad som var poppis på 1980-talet. Bryan Adams ”I Do It For You” var ledmotivet till filmen om Robin Hood, så lodrätt 2 skall bli ”Robin Hood”, även om ”James Bond” också går in utan problem just nu, men ingen av den gode 007:s filmer har haft Bryan Adams låt som ledmotiv vad jag vet. Kärleken fullkomligt flödande när Chris tog sig an den episka tryckarlåten ”Heaven” av Bryan Adams. Detta är en av mina favoritlåtar av 80-talets julrockhits. 1 Bryan Adams - Heaven Några veckor tidigare hade Anders gjort en audition för programmet, där han framförde Bryan Adams låt Heaven, men fått nej av jurymedlemmarna Monica Einarsson … Adams versioner är smått magiska där kanske Welcome to New York är den bästa låten. “Änglagård”regisserades av Colin Nutley (69 idag) som i en av varianterna av just nämnda film, har med både sin dotter och dotterns Mamma. Bryan Adams ”I Do It For You” var ledmotivet till filmen om Robin Hood, så lodrätt 2 skall bli ”Robin Hood”, även om ”James Bond” också går in utan problem just nu, men ingen av den gode 007:s filmer har haft Bryan Adams låt som ledmotiv vad jag vet. Bandet öser på för fullt och publikresponsen är suverän. Många av karaoke bakgrunderna har vi själva spelat in med musiker för att få dem att låta så bra som möjligt.