// Linnéa ... andras kroppar och vad som år okej eller inte okej! ?? ... Kommer förklara för min son och dotter vad som finns på nätet och dina inlägg på Instagram kommer vara grunden för att visa den negativa sidan som finns där. På grund av detta har det blivit mer regel än undantag att, när man publicerar ett inlägg, skriva “länk i bion” och där infoga sin hemsida eller annan plats man vill driva trafik till. En officiell regram-funktion har börjat testats i appen, men den låter dig inte dela andras inlägg i ditt flöde utan du kan endast dela inlägg på din egen story. ... Tagga dina inlägg med trendande (d.v.s. Var med och gör skillnad. Instagram är en relativt enkel tjänst och det finns inte jättemånga funktioner att sätta sig in i. Men några inställningar kan vara bra att känna till att du kan bestämma över själv. Bra tips är att kolla på statistiken och mäta vilken typ av inlägg som faktiskt fungerar. Gå in på Video downloader och leta upp videon du vill dela. Instagram är ett effektivt socialt nätverk för att dela bilder från vardagen. Såg denna tweet idag på Twitter: Jag ställde en fråga om det var något särskilt som Britt-Inger undrade över. Med appen Repost for Instagram och Instarepost kan du enkelt dela de bilder du vill att dina följare ska få se. Om du använder Instagram v.2.0.2 eller senare på en iPhone med iOS 5.0 eller senare kan du dela andras offentliga inlägg på Twitter. ... Många gapar om upphovsrätt och att folk inte får länka eller dela inlägg på FB. Av iis.se-rapporten går att utläsa hur svenskarnas agerande ser ut vad gäller att dela (Dela andras ... inlägg på Unibet Sverige och ... Instagram. byta miljö, se andras trädgårdar och besöka Handelsträdgårdar och annat som ger inspiration. Hittills har Instagram varit restriktiva med att låta sina användare återanvända andras inlägg. Här får du svar på några av de frågorna kring nätverket - och tips om hur du gör för att få fler följare! Den frågan får vi då och då. Till repostade bilder läggs en repost symbol och en #repost-hashtag. 21.1k Likes, 2,427 Comments - @kaspersen on Instagram: “Du är så nära. Instagram är fortfarande en ny plattform för många svenska företag och det är inte alltid så lätt att veta vad man ska publicera på detta sociala nätverk. Något färre (46 %) lägger upp egna bilder. Inget innehåll kan vara mer likt ditt eget som just ditt eget. ... Dela andras inlägg med appen Repost. När du har länkat Instagram- och Twitter-kontona kan du dela andras offentliga Instagram-inlägg på Twitter: Tryck på ovanför deras Instagram-inlägg och tryck sedan på Tweeta. Inlägg som de vill läsa, gilla, kommentera och dela. Eller nästan i alla fall. Taggade foton på Instagram är inte lika synliga som de är på Facebook, men alla kan fortfarande bläddra igenom andras bilder av dig genom att besöka din profil och trycka på ikonen ”Foton på dig”. Hejsan!!  Dela artikel Facebook Twitter E-post. Du kan bara dela någons inlägg från flödet till din händelse om ... Tryck på Lägg till inlägg i din ... Vilka inlägg ser jag i mitt Instagram-flöde? Det är en av anledningarna till att det finns stor marknadsföringspotential för många företag på plattformen, om man använder den rätt. Har du hört begreppet reinsta? Vill du lägga upp någon annans inlägg som händelse har du fått ta en skämdump. ... Därför bör du dela andras inlägg som liknar dina egna till form och ämne. Det är 4 av 10 som deltar i Facebook-evenemang och 2 av 10 som själva skapar evenemang på … 6. Jag vill att sommaren ska ha det längsta dagarna och de längsta veckorna...vackert väder, måttligt med regn på nätterna, bara det som trädgården behöver :) Här är två sätt att reinsta, som det ibland kallas: Ta en skärmdump och publicera den som en vanlig bild. Och det var det. Repost är en gratis app där det går snabbt att dela vidare andras ... för att dela både andras bilder och videos på Instagram. Om du bara går till www.instagram.com via din webbläsare så kan du bara kommentera, editera profilen och gilla andras bilder. Har en del frågor som jag vill ha svar på. Andras bilder kan man dela som privat konversation genom att klicka på kommentarer (på bilden du vill dela) och sen pappersflygplans-ikonen så att du kan skriva vem du vill skicka inlägget till efter @-tecknet. Det vill du. Som jag gått och tänkt på länge. Men nu verkar en förändring vara på väg. Dölja annonser du inte vill se ... Vill du se alla bilder du har gillat på Instagram samlade på ett ställe? Om du använder Instagram v.2.0.2 eller senare på en iPhone med iOS 5.0 eller senare kan du dela andras offentliga inlägg på Twitter. Enligt amerikanska analysföretaget Forrester är engagemanget på Instagram 10 gånger högre än på Facebook och hela 84 gånger högre än på Twitter. Vem lyssnar de på? Använd en särskild app. Ja jäklar, Instagram tog det bästa från Snapchat och skapade Instagram Stories. En funktion som jag saknar mycket på Instagram är en möjlighet motsvarande Twitters retweet. Jag hör din röst, jag hör ditt skratt. Därför har vi här samlat in 10 svenska företag som vi tycker sköter sig helt utmärkt på Instagram och som delar med sig av inlägg som är roliga, givande, intressanta och relevanta för deras … Vilka hashtags följer de på Twitter och Instagram? Driv trafik till hemsidan I den nya uppdateringen kan man, via sin story, länka ut från Instagram till en extern landningssida. Men nu kan du lika enkelt som på Facebook och Twitter dela även på Instagram. ... Starbucks är både lekfulla och ambitiösa på Instagram, något som syns på antalet följare: 2,9 miljoner. En ny funktion Instagram låter dig posta andra ... Snart kan du få dela andras bilder i dina händelser på ... sina användare återanvända andras inlägg. Om du har flera instagram-konton eller brukar skriva mycket text eller taggar till dina bilder så kan jag rekommendera att lägga upp dina inlägg via datorn. Genom några enkla handrörelser på sin Iphone kunde man nu sätta vackra filter på egna bilder och dela dem med sina följare. Du som är snabbtänkt frågar dig säkert varför det ändå inte räcker med bara eget innehåll. Hur delar man bilder på Instagram?  Det verkar som att vi kommer få möjlighet att dela andra Instagram-användares inlägg inom kort! Om du vill dela någons Instagram-inlägg på Twitter ska du först länka kontona. Det kan tyckas lite underligt att Instagram, världens kanske mest filterintensiva tjänst, lanserar en funktion som denna. Jag ställer frågor…”  Därför bör du dela andras inlägg som liknar dina egna till form och ämne. Det är ett begrepp som syftar till att dela någon annans innehåll på Instagram, men hur gör man? Nu kommer du få en notis varje gång den personen lägger upp en bild. Något annat att tänka på … Kugghjulssymbolen betyder som vanligt “inställningar”. Du är i rummet bredvid. KLART! När du lägger upp din bild kan du också välja att dela den, till exempel på Facebook eller Twitter – för att kunna göra detta måste du logga in på respektive sajt, något som du gör direkt från Instagram. ... Klicka på "Aktivera aviseringar om inlägg". Klickar du på den börjar den spela upp och du får automatiskt upp frågan om du vill spara ner den.