Om du får en påminnelse på den första fakturan behöver du inte skriva ett nytt brev. Har du fått en faktura för något du inte beställt, eller som du vilseletts att beställa? Skulle du ha fått en bluffaktura på en produkt du inte har beställt (ofta handlar det om påstådda tjänster) måste du genast bestrida fakturan, det gäller även om du beställt något du aldrig fått. Fakturan innehåller ett betalningskrav på en vara eller tjänst du inte beställt. Kan jag bestrida fakturan och hur gör jag det i så fall? Jag accepterar cookies. Ni har skickat mig en bok som jag inte beställt. ... webbplats. Jag skrev fakturanummer och undertecknade med mitt för och efternamn. Jag har fått en faktura med rekommenderad post från Spanien. Min utgångspunkt. Fråga: Jag har fått en faktura på en vara som jag inte beställt. Fråga: Jag har fått en faktura på en vara som jag inte beställt. Svar: Ja, du kan bestrida fakturan. Vad gör jag? Om du inte kan skicka ett e-postmeddelande (till exempel för att företaget inte har en giltig e-postadress), skicka ditt bestridande med rekommenderat brev och spara kvittot. Får du en faktura på en vara eller tjänst som du inte beställt ska du inte behöva betala. Ska jag meddela Er detta på något vis? Du är aldrig skyldig att betala för något som du inte beställt. Vad gör jag? Har du fått en faktura för någonting du inte har ... till personer som inte beställt något. Nej, du behöver inte betala för något som du inte har beställt. Hej!Min son, som är under 18, har fått en faktura från Carspy och nu även en påminnelse med hot om inkasso. Jag får även be er kontakta mig för att diskutera hur boken på enklast sätt kan skickas tillbaka till er. ... Ange också nummer, belopp och datum på den faktura som du inte tänker betala och anledningen till varför du inte … har fått ett stort dilemma på halsen! Hej jag har fortfarande inte fått mina varor, har snart gått tre veckor sedan jag beställde dom har fått tre olika orderbekräftelser fast än jag bara gjort en order. Kan jag bestrida fakturan och hur gör jag det i så fall? Du är aldrig skyldig att betala för något som du inte beställt. Här kan du lämna feedback om informationen på sidan. Fakturan innehåller ett betalningskrav på en vara eller tjänst du inte beställt. Det är tillräckligt att invända mot det första betalningskravet. Det är inte första gången den här frågan dyker upp i forumet... Varför är det ingen som använder sökfunktionen på forumet någonsin. Även jag har fått ett paket med bifogad faktura på 59 kronor skickat till mig. Om ni står fast vid ert krav på betalning vill jag att ni skickar mig en kopia av den beställning jag påstås ha gjort. Har du inte beställt någonting alls men ändå fått en faktura ska fakturan bestridas i dess helhet. Om du inte fått senaste numret så kan det bero på flera olika saker: Din prenumeration har löpt ut Om du inte fått senaste numret kan det förstås bero på att du inte betalat din senaste faktura eller att vi inte kunnat dra pengar från ditt registrerade konto- … för 2 månader sen så dimper det ner ett paket på posten, något sorts e cigarett provpaket för 49 kr.. något som jag inte har beställt.. och då jag inte brukar cigaretter så kom detta som en chock. Vad gör jag när jag får en faktura för något jag inte beställt? Du får inte svar på din feedback. Jag har beställt en vara som jag returnerar. ... Jag har fått en faktura, men beloppet är högre än det vi kom överens om. Jag är tämligen säker på att villkoren som anges på butikens hemsida anger att köpta och erhållna varor skall betalas inom en viss tid snarare än att man skrivit att kunden inte behöver betala något om ingen faktura kommer. ... Dela sidan: Jag har fått en faktura, men beloppet är högre än det vi kom överens om. Du får en betalningspåminnelse på en faktura du inte fått. Jag har påtalat att han är under 18 och även skrivit att vi ångrar "köpet", men får till svar att de inte godtar returer och att han klickat i att han är myndig. – Definitivt att våga bestrida. För att du ska vara betalningsskyldig krävs det att du har gjort en beställning. har inte fått något sms överhuvudtaget vilket man brukar få på bekräftelse eller ingenting. Senaste inköp Kontakta företaget skriftligen och meddela att du bestrider fakturan och varför. Jag har fått en faktura med rekommenderad post från Spanien. Vänligen kontakta DIBS om du fått en faktura men inte kommer ihåg att du beställt något. Det är upp till företaget att bevisa att du är skyldig att betala. Hur gör jag ... Jag har också fått en faktura ... på pengar jag varken beställt eller fått? Företaget har nu skickat ut yttligare 3 varor utan att jag beställt någonting samt en faktura på 999kr, och hävdar att jag inte kan häva abonnemanget då jag inte skickade tillbaka gratis varan inom 14 dagar. Jag godkänner, visa inte igen! Om du misstänker att det rör sig om någon form av bedrägeri ska du också polisanmäla händelsen. Läs fråga Jag har fått en faktura på en vara jag inte beställt. men ja får hem en massa påminelser från klarna om min obetalda faktura. Läs fråga Jag har fått en faktura på en vara jag inte beställt. 5 tecken på du fått en bluffaktura. Bluffakturor kan vara krav på betalning för något som du aldrig beställt eller fått levererat. Bestrid den! Jag har gjort en beställning men inte fått någon bekräftelse eller order nummer Svar : Hej många av våra ordar hanterar vi manuellt på vardagar och först när vi har gåt igenom ordern skickas en bekräftelse ut till kunden. Handel inom EU ... Om du får en faktura för någonting du inte har beställt ska du inte betala den. Kontakta företaget, både per telefon och skriftligen (gärna per mail), och förklara att du har fått en felaktig faktura som du inte tänker betala. Om jag förstår dig rätt så har du beställt ett abonnemang ... så ska det inte vara några problem. Jag vill ändra till delbetalning på min faktura, hur gör jag då? På den står inget bankkontonummer , IBAN-nummer eller hur jag skall betala den. Juridik. Absolut inte betala. Vill du ansöka om delbetalning behöver detta ske innan påbörjad installation. Vi undersöker saken. ... Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga! Svar: Ja, du kan bestrida fakturan. Du ska därför ha fått två avgifter: en för föregående månad och en för den aktuella månaden. Fakturan är något slags erbjudande som är formulerad som en faktura du ska betala. text: Jag bestrider faktura med nummer 0101010101 med anledning att jag ej beställt produkten/tjänsten. Då är det viktigt att du direkt invänder mot kravet (bestrider fakturan). Bluffaktura – Hur gör jag om jag fått en faktura för något jag inte beställt eller lurats att beställa? Personligen skulle jag i din sits inte lyft ett finger efter att ha fått hot om faktura. Fick du hjälp av informationen på sidan? text: Jag bestrider faktura med nummer 0101010101 med anledning att jag ej beställt produkten/tjänsten. Om du har fått en faktura med i paketet är det viktigt att bestrida (protestera mot) den och förklara varför du inte tänker betala. Har fått en faktura från ett företag som heter Biosoft Pharma med hot om inkasso om jag inte betalar.. Har kollat upp vad de säljer på nätet och det är några hälsopiller som jag blir debiterad för. Har du inte gjort någon beställning har du inte heller någon skyldighet att betala. Har du redan fått fakturan har vi ingen möjlighet att ändra betalningsalternativ. Jag har fått hem en faktura men jag kan inte minnas att jag beställt några produkter. På den står inget bankkontonummer , IBAN-nummer eller hur jag skall betala den. Jag har mailat dedem att jag vill bestrida fakturan och att jag inte kommer att betala. Hej! Har inte fått någon faktura från Qliro, skickas den i efterhand?