De påstår att det här är privat och att de inte har skyldighet att lösa det, fast problemen utspelat sig på jobbet och uppstod i samma sekund som min kollega anklagade mig för något jag inte gjort. Sök nytt jobb, det är inte värt att må så dåligt! Kropp & själ ”Drömjobbet” får mig att bryta ihop och må dåligt. Arbetet kan vara det som hjälper en person att ta sig igenom krisen, att komma vidare. Fint och modigt av dig att … Hon undrade om jag har pratat med min chef och om vederbörande visste något om det. ... Till exempel kollega, ... tanken har inte ens slagit mig att MIN chef också hade kunnat må dåligt. Hotar med att man ska bli omplacerad och inte bli långvarig som anställd. En kvinnlig kollega flirtar oavbrutet med mig. Har varit på semester nu en månad och får ett mess att min kollega sagt upp sig och tagit ett annat jobb. Och det sker flera gånger om, och även mot andra på … Om du inte vill må lika dåligt igen så är nog enda lösningen att du berättar för chefen precis hur det ligger till. jag blir paff, får tunghäfta och står bara där och känner hur ja krymper inombords, alla ser, alla hör, fan känner hur tårarna börjar komma, jag ville ju enbart vara trevlig o hejja, och så fick jag detta över mig..min kompis bara drar mig därfrån.. Vad krävs för att en arbetsgivare ska få en varning? "Ska jag avvisa min kollega?" Vi hade träffats i 10månader när han valde att göra slut med mig via sms eftersom ha bor 50mil bort. Den får mig att säga saker utan att tänka till innan och det jag säger låter inte alls som det jag egentligen vill säga. Jag är verkligen inte intresserad. Kvar blir jag ensam med dessa sura människor som inte vill ha med mig att göra. Uttryck dig i jag-termer Om du ska prata med en kollega som verkar må dåligt.Är det bättre att ge uttryck för det du själv ser och säga: "Jag tycker du sett trött ut på sistone" än att säga "Du ser alltid så trött ut". Hur synkas tiden egentligen? Har du en kollega, ... vad som får oss att må bra ... och våra medmänniskor för ett gott liv ligger mig varmt om hjärtat. ... Han tycker att jag "ältar" och det gör mig tokig! Jag känner mig kränkt och förorättad och min kollega får fortsätta jobba och bete sig oprofessionellt mot mig. Orkade inte ta vidare diskussioner då och tänkte att det får värka över, min ... mig att tvivla på hela min ... mig. Nu kommer det bli jag som går på lunch och fika ensam. Chefen förlorar ju själv på att dom anställda inte gör bra ifrån sig så hen vill nog mer än gärna bli av med personer som din kollega som förstör för företaget. Jag har svårt att avvisa henne för att inte riskera att skapa en otrevlig stämning. Man måste få må dåligt på jobbet, generellt behövs en större tolerans för att inte alltid vara på topp. Jag får inte bearbeta i min takt. Jag sa aldrig något, tyckte inte det var min sak att berätta anledningen, men det var länge tungt att veta sanningen. Hemligheter så ni får inget veta än. Imorn har jag planerat ”M’s secret day of fun” så att vi ska komma ut och ha lite roligt istället för att sitta hemma och må dåligt, för att liksom tvinga fram lite skratt. ... kollega flirtar oavbrutet med mig. Det var en handling som fick mig att må dåligt och jag drabbades ofta av dåligt samvete. Att be om hjälp är just att vara starkl. Var också uppmärksam på om era barn visar tecken på att må dåligt, för då kan dom också behöva få uppbackning. Jag tycker att det är svårt att vara öppen med hur dåligt jag mått – jag känner det som att andra tar på sig ansvar för det och blir oroliga för mig framledes. Chefen får mig att må dåligt. Han tyckte inte att det funkade mellan oss eftersom jag i oktober 2014 började må dåligt av all stress från min skola. Jag pratar med min chef dagligen, men jag har inte berättat något om hur jag mår, vad jag känner och hur jag blir behandlad och vad det är som får mig att må så dåligt. Det är värdelöst att må dåligt. Min chef är aggressiv och kränkande och får mig och även andra på arbetsplatsen att må dåligt. Då får jag citera min kollega – Helt: ”Skyll inte på julmaten. Men just nu är det min kollega som får det att ... Kanske beror hela situationen på att min man liksom tar mig för ... Alla kommer att må dåligt. Jag är gravid i V.28 och gjorde misstaget att berätta för min att jag hade fått ett missfall, detta för att förklara att … Dilemmat. Du var fet redan i augusti” Hälsningar Lisa Kaptein Kvist med rent samvete och med en liten doft av saffran. Om den typen av inlägg får människor att ... inte av min kollega för jag vet att ... ingen människa ska behöva försvara sin rätt att må dåligt. Att sjukskriva sig är inte alltid det bästa. Får chefen må dåligt? Detta får mig att må dåligt i flera dagar efteråt, men jag är också för ångestfylld för att fixa problemen som uppstår. Tips så stöttar du en kollega i kris . ... övriga arbetskamrater men framförallt för att hon får dig att må dåligt. Min Hero ligger ca 35 sekunder efter atomuret i Schweiz av någon anledning, inte för att detta får mig att må dåligt och ligga sömnlös på nätterna, men det stör mitt ordningssinne! Kränkande arbetsgivare Min chef är aggressiv och kränkande, öppet framför andra jobbarkompisar.