Snabba frukostbullar utan jäst Ylva 4/5. Recept med Kallrökt lax Kallrökt lax är lax som är rökt med kall rök så att inte laxen blivit tillagad som i fallet med varmrökt lax. En busenkel och läcker snitt att fixa till festen! De kan med fördel göras en dag i förväg och förvaras inplastade i kylen, skär upp strax före servering. Snittar och tapas är jättegod plockmat. En härlig balans finns mellan den salta och feta laxen mot den krispiga och syrliga jordärtskockan. Snittar med varmrökt lax, ca 30 st 6 tunna skivor danskt rågbröd 350 g varmrökt lax 2 msk hackad saltgurka 2 msk finhackad rödlök 1/2 dl finhackad dill (fryst går bra) Om du vill servera lite matiga och mättande snittar med god sälta från havet hittar du här smarriga recept på laxsnittar. Variera den här goda röran genom att använda kallrökt lax. Recept: Snittar med ägg och rökt fisk, Snittar med ringblomma, Snittar med löjrom, Snittar med rökt lamm, Snittar med smak av lavendel, Snittar med två sorters ost, Snittar med kycklinglevermousse, Snittar med lax, Snittar med lemon curd och granatäpple, Snittar med olivboll, Snittar till julmusten, Snittar.. Eftersom laxen inte är tillagad (upphettad till 70°C) finns viss risk för Listeria-bakterier om inte laxen förvaras tillräckligt kallt. Lägg ut skivor av laxen på tunnbrödsskivan och bred ut röran ovanpå. Laxmousse på liten knäckebit Parmesankex med laxröra. Snittar på tunnbröd är superenkla att göra och blir så goda. skal av 0,5 citron. Enkla att göra och goda som plockmat, svenska tapas eller som tilltugg till … Små frasiga festpajer som är lyxigt goda med smak av lax och dill. ca 200 g varmrökt lax. Hitta denna pin och fler på Recept… 4 personer. Perfekt som förrätt eller nattamat. Fräscha och smakrika små snittar med lax som passar bra på en afternoon tea-buffe, men som också går att äta som en lite lyxigare macka. Snittar med ägg och rökt fisk Exotiska snittar. På Norrmejeriers webbplatser använder vi cookies för anonym statistik, erbjudanden och en bättre upplevelse. Snittar med varmrökt lax recept, här hittar du 109 Snittar med varmrökt lax recept, t.ex. Fjordlax eschabeche 50 minuter + 1 timme i kylen. Sotad regnbåge (Fjordörret) sashimi style 25 min + tid att svalna. Recept på en god laxröra med syrad rödlök. ... snittar varmrökt lax ; Små frasiga festpajer som är lyxigt goda med smak av lax och dill. ev salt och peppar. Recept | Rullade snittar med rökt laxröra. låglaktos 3 msk hjortronsylt+ 2 msk till toppen Toppa gärna röran med finriven pepparrot för extra sting. Perfekt till drinken! För 20 snittar Ingredienser Laxröra med lyfttorkad rödlök. Snittar recept, här hittar du 97 Snittar recept, t.ex. Recept | Rullade snittar med rökt laxröra. Sommarmarinerad lax med räksalsa 35 min. Enkelt och gott recept på varmrökt lax som serveras med färskpotatis, lättkokta grönsaker och en härlig gräslökssås, maträtten passar lika bra till vardags som till middagsbjudningen. På Norrmejeriers webbplatser använder vi cookies för anonym statistik, erbjudanden och en bättre upplevelse. Foto: Ulrika Pousette (0) Recept på ett jättegott tilltugg med varmrökt lax och syrad rödlök. Snittar med varmrökt lax recept, här hittar du 109 Snittar med varmrökt lax recept, t.ex. Till mingel, studentfest, förrätt eller bara lite tilltugg. Lax med blomkålscouscous 30 min. 400 g varmrökt lax 800 g färskpotatis 1 knippe grön sparris 100 g sugar snaps 1 knippe rädisor Snittar med lax passar utmärkt att servera som tilltugg på festen, kalaset eller bjudningen. RECEPT Laxsnittar. Snittar recept, här hittar du 97 Snittar recept, t.ex. Snittar med ägg och rökt fisk Exotiska snittar. 200 g naturell creem cheese 200 g varmrökt lax 10 cm finhackad purjolök 1 krm citronpeppar eller vanlig svartpeppar Skiva päron i långa bitar, toppa med ädelost och vira runt lufttorkad skinka. Väldigt lyckad smakkombination! Kika runt bland våra recept, kanske hittar du en ny favorit! Laxmousse på liten knäckebit Parmesankex med laxröra. 200 g naturell creem cheese 200 g varmrökt lax 10 cm finhackad purjolök 1 krm citronpeppar eller vanlig svartpeppar Zest från en halv ekologisk citron Ev salt Ev rucola eller bladspenat, grovt hackad 3-4 skivor mjukt tunnbröd. Recept Snittar med varmrökt lax och honungsmarinerad jordärtskocka: Det finns en stor fara med dessa snittar och det är att man inte orkar äta någon förrätt eller varmrätt. ... Snittar och tilltugg till fest och mingel. 1: Snittar med varmrökt lax ... Kycklinggryta med svamp – recept Mitt Kök 40 min 4/5. Vaniljbullar – recept på extra saftiga bullar Mitt Kök 50 min 4/5. Smarriga snittar på kavring med kräm av prästost, färskost och dill, toppade med handskalade räkor. Instruktioner. De här snittarna med lax passar perfekt till nyår och bubbel. Smaka av röran med salt och pepprar. 4 skivor kavring à 25 g eller glutenfritt bröd 25 g bladspenat 200 g varmrökt lax 1 ½ dl gräddfil, ev. 0,5 dl finhackad gräslök. ... Sommarrullar med rökt lax och pepparrotsdipp. Tillagningstid 10 min; Ingredienser 9 ... Liknande recept. Blanda alla ingredienser utom laxen. En garanterad kanonstart på … Gör så här: Tunnbrödsrulle med varmrökt lax. Snittar med rökt laxmousse (10 st) 10 skivor kavring eller annat mörkt bröd 200 g kallrökt lax, urbenad och skinnfri 100 g philadelphiaost 2 dl crème fraiche 1 schalottenlök 2 msk hackad gräslök En halv gurka i tunna skivor Salt & vitpeppar Gör så här: Kantskär brödet. Ingredienser. På Norrmejeriers webbplatser använder vi cookies för anonym … (På bilden finns även snittar med currysill röra) 200 g crème fraîche från Ålandsmejeriet. 0,5 dl finhackad dill. Thaigryta med röd curry – recept Mitt Kök 25 min 4/5. Perfekt som förrätt eller nattamat. Ta med på utflykten tillsammans med några rågcrostini att dippa direkt i rensteksröran eller gör små snittar och servera som mingelmat på festen. Sallad med varmrökt lax och sparris – recept.