Folk dregla mer när de är vakna än de gör när de sover , men de behöver inte svälja så ofta under sömnen . Instinktivt så frågar jag mig varför det inte finns en paddel bland leksakerna? . ... 1980-1982 Denna fantasi / sci-fi / äventyrsserien får mycket kärlek på nätet, samla över 9000 namnunderskrifter på en petition för en DVD-release. Läkaren ställer diagnosen utifrån dina symtom och hur de har förändrats. Hej Jag har en tik på 2 år av rasen shar per. Någon annan som dreglar otroligt mycket när jag sover, eller kanske har nått annat dem gör, pratar i sömnen osv. Speciellt magläge ibland dreglar i sömnen. . Jag skulle kontakta vetrinär bums! Kraftigt salivflöde och att katten dreglar tyder också på sjukdom i munhålan. ... såg jag min granne utanför och vi fick prata. Skärpning! Jag har gått igenom mycket i mitt liv som dödsfall av en dotter och skilsmässa. Det händer att jag dreglar ganska mycket och ibland känns det inte så kul, speciellt inte om du somnar på en fullpackad buss. – En häst som inte skummar eller dreglar sväljer alltså sin saliv. Jämför jag med min nuvarande hund som aldrig dreglar så dreglar mosters desto mer :) Så det beror väl på vad man menar med mycket dregel. Varför är katt dreglar blod? Jag ... så det kan få ... Att sätta en halsduk eller en bandana på en hund kan bara innebära att hunden dreglar mycket. Vad jag precis ramlade över när jag satt och läste i Förstå din ridhäst är att om hästen skummar väldigt mycket kan det vara bettet eller nosgrimman som trycker så … En plötslig släng av dreglar eller skumbildning i munnen kan lätt panik en katt och dess ägare så … Jag kom som ett yrväder en aprilmorgon för 40 + år sen. (Nu behöver jag inte ändra förräns jag blir 50 :) ) Jag har två barn som heter Emelie o Filip. Hej! ... som andra säger så ligger ju padda rätt så stilla och ofta tar hundar paddan i munnen eller slickar på den. Hon har under en tid haft väldigt dåliga gaser. Om hunden dreglar mycket så kan det tyda på sjukdom i munhålan. Dreglar jätte mycket.. - Hej! Katt som dreglar mycket. Fråga Mitt problem är otroligt besvärligt, jag måste kissa så ofta. Om du tycker att det känns som att du dreglar onormalt mycket, så tycker jag att du skall söka hjälp hos en läkare, för det kan ju vara att du har problem med snarkning, stora halsmandlar eller något annat som påverkar så att du dreglar, vilket kan vara bra att kontrollera. Oroliga och stressade hundar kan salivera mycket. Själv har jag haft en GD och jämför jag med henne tycker jag mosters vovve inte alls dreglar farligt. Varför måste jag kissa så ofta? Misstänker man då att problemet sitter i munnen kan din hund behöva sövas så att munnen kan undersökas ordentligt. ... Ja jag har pratat med pappa nu och Fille dreglar inte all lika mycket, Fortfarande lite men de har minskat :) Anmäl 0 Bra inlägg. Dreglar mycket Ibland klapprar djuret med tänderna vilket anses kunna tyda på smärta från tänder eller munnen orsakade av tandsjukdomar eller skador på grund av yttre våld. Hur ofta kissar man normalt på ett dygn? Hemma och när jag är med släkten, familj och vänner så bryr jag mig inte så mycket, för de vet varför. . varför dreglar dom så mycket för? Dela En personlig favorit är även Wartenburg-hjulet så där finns två saker som jag känner att du borde dryfta till din Herre. Vad finns det för orsaker till att hunden dreglar? Har även diarré 3-4 gånger i veckan, och dricker mycket vatten på nätterna. Nu sa jag inte att hon hade bilen hos sig i bilen, jag skrev att vi hade pinnen med oss i bilen. Jag bara sväljer och sväljer, och så äter jag i tron att det då ska bli bättre, men det blir det inte. Om pälsen fortfarande luktar illa så kan det vara en över/underproduktion av oljor eller mikroorganismer. Varför vi dreglar ibland på natten Nattlig salivering är normalt. Visst är jag rädd för att bli ensam igen och jag älskar honom verkligen på djupet. Varför fiser jag så mycket? Ökad salivering kan bero på på många saker, t.ex. ... då dreglar jag extra mycket. Jätte mycket dregla hon inte men från inget allt till dregla lite När tandfällningen var klar så dreglar hon inget. Precis när det är som bäst kan mina människor få för sig att erbjuda något annat spännande. Hej. Ett telefonsamtal till din veterinär svarar här definitivt ett sätt eller annat. Jag har försökt att använda Relaxatorn men trots att jag försöker att inte bita i den och bara ha den mellan läpparna får jag väldigt mycket saliv i munnen. Jag försöker äta här för fan. #7 9 november 2008 av Springvilse Re: Hund som dreglar ovanligt mycket Jag vet inte hur ni bor ? Har du en mops eller en annan ras med mycket hudveck så tvätta också mellan dessa, så att du motverkar uppkomsten av svampinfektioner. Jag dreglar inte alls … mycket. Om en hund är farlig im säker på att ägaren bör veta att är det i det bästa insats för att hålla hunden offentligt. Den saliv samlas i munnen på den sovande och så småningom läcker ut . Min hund brukar inte dregla, men nu i natt har han dregalt stora pölar i hela rummet, jag trodde först att han hade kissat inne, men det var dregel. Men du en sak till en hund som har ont i halsen kan dregla oxå, så ring o hör med din vetrinär. Hej Hoppas att jag skriver till rätt person nu, de kanske är en konstig fråga men har börjat bli väldigt jobbigt nu för mig och det är så att jag släpper gaser hela tiden konstant eller rättare sagt fiser, inte för att överdriva men jag fiser åtminstone minst 150-200 ggr om dagen. ... Det låter mycket. Foto: Karianne Widsell Tecken på sjukdomar i munnen är aptitlöshet eller svårigheter att äta. Till exempel om matte håller på att göra en smörgås till mig, eller till sig, fast det är till mig ändå – och lillhusse plötsligt sätter på sig skorna, … Har varit gift men tog mitt förnuft till fånga...så nu bor vi 3 tillsammans. ? Anledningen till att vi har pinne med oss i bilen, är för att det ska vara pinnar som är tillräckligt stora, utan små kvistar som kan skada osv, så hon inte tar alla pinnar i skogen. Jag önskar att jag kunde hjälpa dig, men jag vet inte riktigt hur. Börjar bli lite orolig. Jag tycker du bör låta en veterinär undersöka henne så snart som möjligt. Jag har haft hund i hela mitt liv, och jag stöter fortfarande på problem, men har idag större möjlighet att hitta lösningar, och framför allt, så är jag inte rädd att fråga om råd… trots risken att stöta på folk som idiotförklarar en. FirstVet svarar: Ökad salivering kan bero på på många saker, t.ex. Det är det enda man kan säga med säkerhet. Jag är en 65-årig kvinna som har fått ett stort problem med för mycket saliv i munnen. Detta är väldigt besvärligt både dag som natt. Du klaga rätt mycket med Jason över hur jobbigt det var och allt det jobbiga du fick till. Men inte alla dreglar i sömnen, som redan tyder på att vissa faktorer gynnar den lilla missöde. att hunden slickat eller bitit på något olämpligt, har något problem i munnen, illamående, förgiftning, inflammation i spottkörtlarna, problem med matstrupen, leverproblem m.m. Det är så otäckt. Sova hållning , tandproblem , mediciner, skador och flera sjukdomar kan alla orsaka sömn dreglar . Själv har jag alltid haft ganska lätt för att somna, men allt är inte positivt med att slumra till så fort tillfälle ges… Det händer att jag dreglar ganska mycket och ibland känns det inte så kul, speciellt inte om du somnar på en fullpackad buss. Alltså förlåt jag måste bara fråga varför du blir gravid när du klagar så mycket över hur jobbigt det är.