Vad gör det om hundra år. Jag fångade en räv en dag Men räven gled ur näven Fast lika glad för det är jag Men gladast är nog räven Åh, hum, vår sång är dum Den är ju ingenting Vad gör det om hundra år när allting kommer kring? Men lika glad för det är jag men gladast är nog levern. Drängarna - Jag Fångade En Räv lyrics and translation 16 jan 2016 Jag fångade en räv en dag Men räven gled ur näven Fast lika glad för det är jag Men gladast är … Jag fångade en tjej idag, Men tjejen slank ur sängen Men lika glad är jag för det, vi fortsatte på ängen. Watch their music videos complete with lyrics, song meanings and biographies. Titel: Jag fångade en sup idag Melodi: Jag fångade en räv idag Jag fångade en sup idag men supen gled ur näven. Discover new artists and listen to full albums from your favorite bands. ... Tänk om jag hade en liten apa. Sången går såhär: Jag fångade en räv en gång men räven slank ur näven och lika glad var jag ändå men gladast var nog räven. I Bohuslän, i Göteborg och kringliggande delar av Västergötland samt i Halland fanns och finns mycket sjöfolk. 14:05. Jag fångade en räv en gång, en dag eller idag? Ny snapsvisa - Jag fångade en sup Ny snapsvisa hos Sånghäfte.se Jag fångade en sup Melodi : Jag fångade en gång en räv... Jag fångade en sup idag,men supen gl Läs hela snapsvisan här... Upplagd av Sånghäfte och snapsvisor kl. Jag brukar sjunga vart jag går, men jag … Svar på allt är ett community-baserat forum där medlemmar kan ställa frågor om vad som helst. Men lika glad för det är jag men gladast är nog satan. Jag fångade en räv en dag Men räven gled ur näven Fast lika glad för det är jag Men gladast är nog räven Åh hum, vår sång är. Men räven gled ur näven. Åh, hum, vår sång är dum Den är ju ingenting Vad gör det om hundra år när allting kommer kring? Jag fångade en räv Jag fångade en räv en gång, men räven slapp ur näven och lika glad var jag ändå men gladast var nog räven… Jag brukar steppa kring ibland men jag har tappat takten och jag kan inte finna den var katten har jag lagt den… Klockorna ringa. 20:31. Tralalalalalalalalalalalala kl. Logga in/Skapa konto ... Jag fångade en räv idag Jag hade en gång en båt Karl den tolfte Klockorna ringa Känner du … (joddling och … Åh hum, vår sång är dum, den é just ingenting, men var gör det om hundra år, när allting kommer kring. När allting kommer kring. Först fångade räven en stor hare – sedan fångade Moa Brånstad räven på bild. DUBBELNYTTAN MED SNAPSVISOR Att sjunga snapsvisor när det är fest är en kul gammal tradition. Jag fångade en räv en dag men räven gled ur näven Fast lika glad för det är jag men gladast är nog räven [Alla:] Åh hum, vår sång är dum Och lika kort som lång Fast den liknar ingenting Så är det dock en sång (joddling och instrumentalt parti) Sångtexterna inlagda: Känner du Lotta. Åh-Hum vår sång e dum. Jag fångade en räv en dag Men räven gled ur näven Fast lika glad för det e jag Men gladast e nog räven. Videvisan. Broder Jacob En bonde i vår by Uti gröna lunden Brann i Tudal Row your boat Lusselelle 1 – ackords komp i moll Älgarna demonstrerar Zum gali gali Precis klockan tolv Mycket lätta 2 – ackords komp Små grodorna Josefin Moster Ingeborg Lille katt Tänk om jag hade en liten apa. Men lika glad för det är jag, men gladast är nog räven. 76-åriga Moa Brånstad har sprungit på räven mitt på Fisktorget ett tiotal gånger – men först imorse klockan 05 fångade hon den äntligen på bild. Merinfo.se - Svar på allt (9 år sedan) Bästa svar 5. – Jag tog bilden från fönstret, jag har jagat den där räven hela vintern för att kunna fota den. Men lika glad för det är jag men gladast är nog levern. Inga kommentarer: Skicka en kommentar. Jag fångade en räv en dag Men räven gled ur näven Fast lika glad för det är jag Men gladast är nog räven Åh, hum, vår sång är dum Den … Jag fångade en räv idag, men räven slank ur näven Men lika glad är jag för det, men gladast är nog räven Jag fångade en tjej idag, Men tjejen slank ur sängen Men lika glad är jag för det, vi fortsatte på ängen Jag mjölkade en ko i dag, men när jag såg på juvret Dela på Twitter Dela på Facebook Dela på Pinterest. 14:05. Valpen i fönstret. Fråga. Jag mjölkade en ko idag men när jag såg på juvret så hade jag nog tagit fel för gladast var nog tjuren. ... Jag fångade en räv idag. Men gladast e nog räven. Jag fångade en räv en dag Men räven gled ur näven Fast lika glad för det är jag Men gladast är nog räven Åh, hum, vår sång är dum Den är ju ingenting Vad gör det om hundra år när allting kommer kring? Jag hade en gång en båt. Ditt svar. Jag fångade en räv en dag men räven gled ur näven Fast lika glad för det är jag men gladast är nog räven [Alla:] Hej, hum, vår sång är dum Den är ju ingenting Vad gör det om hundra år när allting kommer kring? All for free, and available on all devices at SonicHits.com. Ditt namn * Din e-post * Fråga. Inga kommentarer: Skicka en kommentar. Karl den tolfte. Watch their music videos complete with lyrics, song meanings and biographies. Hur går snövit-sången? Vad vill du veta om Spela Ackord 1? Tralalalalalalalalalalalala Jag fångade en biff i dag, men den var seg som kola. Den e ju ingenting. Jag fångade en räv idag Västerifrån, huvudsakligen västerifrån, har Västsverige påverkats. Fast lika glad för det e jag. Jag fångade en räv en dag Men räven gled ur näven Fast lika glad för det är jag Men gladast är nog räven Åh hum, vår sång är. Jag fångade en tjej ifag men tjejen slank ur sängen men lika glad är jag för det vi fortsatte på ängen. Jag fångade en räv en dag Men räven gled ur näven Fast lika glad för det är jag Men gladast är nog räven Åh, hum, vår sång är dum Den är ju ingenting Vad gör det om hundra år när allting kommer kring? Jag fångade en sup idag men supen gled ur näven. Melodi: Jag fångade en räv Jag fångade en sup idag men supen gled ur näven. Åh-Hum vår sång e dum Den e ju ingenting Vad gör … Tralalalalalalalalalalalala. Tom varukorg Toggle navigation. Tralalalalalalalalalalalala. En ung räv hade flytt hettan och lagt sig för att vila på mattan från IKEA. Lika seg som den är jag, det är så kul att skåla. Men kameran hinner ju inte med när det är mörkt och de är ju så snabba. Jag fångade en räv idag, men räven slank ur näven. – Mina kompisar har trott att jag skojar, att jag stått med räven på två meters håll, nu har jag bildbeviset, skrattar hon. Discover new artists and listen to full albums from your favorite bands. Han gav sig av när han upptäckte mig och jag kunde se att han var mager och när han satte sig ner igen en bit bort på gräsmattan kliade han sig frenetiskt. Vi äro musikanter. Jag mjölkade en ko i dag, men när jag såg på juvret Jag fångade en räv idag, men räven slank ur näven Men lika glad är jag för det, men gladast är nog räven. Åh, hum, vår sång är dum Den är ju ingenting Vad gör det om hundra år när allting kommer kring? Ny snapsvisa - Jag fångade en sup Ny snapsvisa hos Sånghäfte.se Jag fångade en sup Melodi : Jag fångade en gång en räv... Jag fångade en sup idag,men supen gl Läs hela snapsvisan här... Upplagd av Sånghäfte och snapsvisor kl. ? #räv #fox #natur #nature #naturnörd #naturepics #naturelovers…” Tralalalalalalalalalalalala Jag fångade en präst idag men prästen föll i gatan. Jag fångade en räv en dag. Han gav sig av när han upptäckte mig och jag kunde se att han var mager och när han satte sig ner igen en bit bort på gräsmattan kliade han sig frenetiskt.