Du kan när som helst ändra cookieinställningarna för denna webbplats. Tekniken är etablerad sedan många år tillbaka och används idag på väldigt många webbplatser på Internet. Väldigt ont i magen, … ... Metacam oral suspension i 28 dagar, medan 48 katter fick en oral placebosuspension. Metacam var Kostnadsfria besök gäller vid symptom/skada/sjukdom som annars omfattas av din försäkring. För att få mer information om hur Metacam ska användas, läs bipacksedeln ... smärta i samband med kolik hos häst. Upp. Mycket otäckt, tog dessutom många dagar efter avslutad kur, innan man kunde se att hon kom tillbaka. ... har ni även testat metacam? Hur blev ... tog dessutom många dagar efter ... på då det var bara ca 2 dagar han gick på det. Därför är det osannolikt att anaplasma orsakar symptom hos din häst. Min felbehandlingshistoria när det kommer till häst är en tragisk ... och dränerar såret och ger metacam. Så nu ska hon äta något specialfoder och inta metacam i 14 dagar. Även hos häst kan Metacam ge otrevliga biverkningar, iom att det går rätt hårt åt magen (hästar kan få något som heter kolik. När jag hämtade ut det på apoteket så tyckte dem det var jättemärkligt att man skulle ge metacam under så många dagar … Metacam är febernedsättande då det är ett anti-inflammatorisk medicin. Feber går ner efter 3-5 dagar och hästen tillfrisknar. Alla dagar, 08-24. Metacam, har flera fördelar säger veterinär Olof Augustinsson, många hästar tycker om smaken på metacam och det innebär att det är ganska lätt att få i hästen medicinen. Även hos häst kan Metacam ge otrevliga biverkningar, ... En av dem har haft sin i många år nu, ... och har ni märkt någon skillnad och hur lång tid tog det. Har inte testat Metacam på hund, bara på hästen, och där kunde jag inte märka nån skillnad i … Våran katt fick Metacam i flytande form att ta i fyra dagar efter tandutdragning och i dag (dag 3) spyr han som bara den, han får varken behålla vatten eller mat. Gäller endast husdjur, ej häst.